Friday 19 September 2014

Lucy (2014)



Sebelum filem ini di tayangkan,pihak TGV Cinemas telah menayangkan klip lagu Negaraku dan meminta semua penonton berdiri,(sempena bulan merdeka ini) kesemua penonton berdiri termasuklah ada sekumpulan pelancong asing dari Jepun yang ikut sama berdiri sehingga lagu Negaraku ini habis di mainkan..(respek kat diorang ni,tau hormat bila datang negara orang,bukan sesetengah dari warga Malaysia ni yang tak reti hormat lagu negara sendiri)

Filem ini merupakan filem terbaru dari pengarah filem yang bercorak aksi terkenal dari Perancis iaitu Luc Besson (The Transpotter, Nikita,The Professionals,Yamakasi,Kiss Of The Dragon)tapi filem arahan beliau kali ini agak unik,bercirikan sci-fi action thriller yang agak menarik walau ceritanya agak tak logik..heheh..

Pasal tak mau spoiler mungkin ada antara rakan2 atau pembaca blog yang belum lagi menonton movie ini,tapi siapa yang biasa menonton lakonan aksi Scarlett Johansson seperti dalam filem Iron Man 2,The Avengers dan Captain America 2,pasti akan suka dengan filem ini,juga ada Morgan Freeman (peminat tegar King Diamond dia ni) antara pelakon terbaik yang pernah memang Oscar.

Overall filem ni pada aku oklah pasal ianya bergenrekan sains fiksyen,tapi yang paling lawak pada aku ialah endingnya..nak tau kena tengok sendiri..heheh..

*3/5


6 comments:

  1. scajo, the new jolie/jovovich

    aku tensen dgn pawagam bintulu, ex3 yg ditunggu2 tak masuk... tup2 lion of judah pulak boleh potong queue... hilang dah mood nak tgk wayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ex3 dvd pun dah ada yg clear copy bro.. Aku baru beli semalam

      Delete
  2. aku tunggu versi sedut yang cantik sikit la baru tengok...

    ReplyDelete
  3. tunggu dvd dia baru tgk.. aku suka muka pompuan ni, mengancam gitu..

    ReplyDelete
  4. xdvd atau xbd kuar baru aku tengok la...

    ReplyDelete