Monday 8 September 2014

CRK - Anugerah LP (1990)

Sesekali melayan rock jiwang/leleh/cintan/lentuk/kapak/kangkang/syahdu..heheh..















lirik




makcik-makcik (kalau zaman ni dulu masih minah rock) masih ingat tak makcik2 semua kat lagu ni?heheh..



LP nya.ok la good condition,bunyi pun clean takda scratch.unlce joe pun kira murah2 je ngan aku




senarai lagu side 1





side 2


Band ni dulu wujud masa dah penghujung zaman rock kangkang sebenarnya,masa tu pun kebanyakkan band hanya rock pada imej je..rambut panjang,kasut legan (betul ke ejaan aku tu?)tapi lagunya semuanya mendayu2 dan meleweh.salah satunya yang terkena tempiasnya ialah band CRK ini..
Album sulung mereka ini di terbitkan oleh gitar hero Man Kidal dan penolong penerbitnya Arab.lagu2 nya pun banyak hasil ciptaan Arab,Man Kidal dan juga beberapa nama yang agak terkenal dalam industri muzik era 90an dulu seperti Yan,Allahyarham Loloq,Awang BPR,Wan Zul (yang pernah menaik kan nama kumpulan Iklim dulu) dan juga Aidit Alfian yang sehingga sekarang masih lagi aktif mencipta lagu.

Lagu yang paling popular dahulu dan masih lagi di mainkan di radio sehingga sekarang ialah "Cita Dan Airmata" ciptaan Aidit Alfian.

Nak cerita lebih2 pasal band ni pun aku taktau sangat,cuma yang aku tau,pemain gitar CRK ni ialah Sham,bekas pemain gitar kumpulan Wings (album Belenggu Irama)tapi keseluruhan lagu dalam ni kira so - so je lah,cuma takda lagu yang heavy,yang ada cuma hard rock je la sikit.yelah masa tu semua muzik rock dah jadi rock cintan maut punya,sehingga wujudnya 'new wave of cintan maut' dengan band2 yang nama nya semua bermula dari huruf 'S'..you name it..heheh.. :p

p/s : pemain bass dia yang baru2 ni kata nak kawin dengan penerbit filem Raja Azmi tu kan?





4 comments: