Friday 29 August 2014

Iron Maiden - A Matter Of Life And Death (2006)


Sementara nak menunggu rilisan semula vinyl album/single Maiden tahun 80an dulu..layan album2 lama yang aku belum penah tampal kat blog ni..








Takda la nak review sangat pun,aku rasa ramai yang dah tau lagu2 dalam album ni kan..cd ni sebenarnya dah kali ke 3 aku beli.yang di beli kali pertama dan kedua lesap ntah ke mana..(kes pinjam tak reti nak pulang) yang ini aku jumpa di Amcorp dengan harga rm 15 tanpa fikir panjang aku terus beli.bukan seperti cd versi Ijau punya yang ada dapat dvd tu,yang ini cuma versi biasa je..
Dalam banyak2 album IM,aku rasa album ni yang paling special sebab Maiden pernah main kesemua lagu dalam album ni secara live.cuma tour untuk album ni tak panjang,hanya separuh dari negara Asia dan Eropah termasuk dalam senarai,dan live album untuk tour ni pun takda rilisannya..tak macam Flight 666 dan En Vivo!
Lagu2 dalam album ni pun best2 belaka macam 'Different World', 'These Colours Dont Run','Brighter Than A Thousand Suns',dan 'The Reincarnation Of Benjamin Breeg' album bertemakan perang yang terbaik.

Apa pun album ini sebagai pelengkap diskografi Iron Maiden aku yang kebanyakannya peminjam terus buat harta sendiri.so lepas ni memang takda dah aku nak kasi org pinjam.kalau nak beli,kalau kedekut download je lah..heheh..tapi memiliki dan menyimpan cd/lp lagi ada nilai sentimental value pada aku,yang sesetengah orang tidak memahami..

10 comments:

  1. kalau aku jumpa RM15 pun aku beli lagi, walaupun aku dah ada dua versi AMOLAD, malaysian pressing dan versi free DVD

    ReplyDelete
  2. dah pre-order lum....3 lp boxset yg keluar bln 10 tu reganya GBP44.99 + GBP16 duit postage....kalau nak beli sekeping2...GBP15.99 sekeping...

    Kalau singles sekeping GBP6.99...kalau rembat semua 19 keping GBP132.81....tak campur postage tu...mau 3 bulan makan biskut kering....heheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..tu la..kalo album era 80an nye lp complete dah..tak beli pun Takpa..yg 7 inci nye single tu mmg nak sangat kumpul....GBP132 rm dah bape eh..dlm 5 rat jugak ek

      Delete
    2. 6 ratus lebih...tu tak masuk postage...silap2 mau jejak 8 ratus...huhu...

      Delete
  3. aku plan nak beli cd ni, kaset yang aku beli hari tu, sudah bermasalah besar... amat mendukacitakan... aaaaaaaaaaaaaaaaaarghhh!!!

    ReplyDelete
  4. ni satu album yang grow on aku...
    sampai skarang bootleg radio broadcast dari Radio Sweden, Maiden main malam kedua kat Stockholm 2006/2007 dulu tu masih kat portable mp3 player aku.

    ReplyDelete
  5. anyway, tunjuk dalam beb vinyl perfect strangers tu

    aku tak pernah tengok dalam dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tu PS Taiwan pressing la bang deap..Nanti aku tampal

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete