Saturday 9 August 2014

Boikot?



Ni aku nak cakap sikit,pada manusia2 yang pendek akal dungu rasa dirinya sempurna sangat.kalau nak boikot tu,boikot je lah,tapi tak payah la sampai nak mengancam pekerja2 restoren makanan segera tu,diorang tu cuma bekerja untuk mencari rezeki,lagi pun sesama islam pulak.kalau diorang tu tak berkerja korang yang dok maki2 diorang tu nak tanggung makan minum diorang ke?ada lagi satu kes yang aku dengar,pekerja Starbucks (pekerja melayu beragama islam) siap kena ludah kat muka lagi.Islam tak ajar tu semua beb.maki atau meludah sesama muslim di khalayak ramai pulak tu.nak boikot,boikot company atau sesuatu produk tu,bukan sampai nak memaki hamun pekerja tu pulak,pekerja tu semua tak bersalah.

Konon nak boikot produk yahudi,tapi ada sesetengahnya perangai mengalahkan yahudi apa cerita?

Sendiri mau ingat la beb..

6 comments:

  1. aku cakap kau itu jin mata satu tu memang kejam gila babi.. satu dunia ditipu, dihambaabdikan, diseksa, dibunuh, dsb... tanpa belas kasihan. yg paling rugi ialah yg bodoh terus jadi bodoh, langsung tak boleh guna AKAL sebagai manusia.. mata hati dah pejam terus. itulah dia zombie yg menghuru-harakan lagi dunia akhir zaman ni.

    ReplyDelete
  2. entahllah.. pasal boikot mcd, starbuck semua kena..tapi rokok tak nak pulak boikot...manusia

    ReplyDelete
  3. Setuju.

    Sejak kempen boikot ni...memang nampak la McD lengang...kat CS, memang tak nampak muka melayu dah...bak kata kawan aku, rasa segan pulak dah kalau nak makan situ...

    tengok jer la berapa lama boikot ni bertahan...



    ReplyDelete
    Replies
    1. waktu ni lah heaven kalau nak beli mcd, takde nak beratur panjang :D

      Delete
  4. I love to eat at McDonalds.
    But I have not been to Mekdi for like 4 months? or more?
    Because I want to improve on my eating habits.

    Anyway Mekdi Malaysia dan Singapura ada sijil halal, aku makan tanpa was2.
    So mungkin besok lusa aku akan makan balik kalau aku lapar...

    ReplyDelete