Tuesday 3 January 2012

Muhasabah Diri

Korang jangan ingat,aku ni tak penah ambik tau langsung pasal agama,rock2 aku pun agama aku tak tolak tepi.selain dari baca majalah Metal Hammer dan jugak majalah lain,sejak 2 minggu yang lepas aku baca buku ni..




                                                 

The Meaning Of The Holy Qur'an.buku yang telah di terjemahkan oleh Abdullah Yusuf Ali  dan di terbitkan oleh Persatuan Al-Hunafa.di tubuhkan sejak 1982,persatuan berdaftar islamic NGO di malaysia.untuk mengetahui persatuan ni lebih lanjut,boleh tengok kat sini.
Buku ni jugak menerangkan secara terperinci dan lebih mendalam tentang surah2 yang terdapat dalam kitab suci Al Qur'an.niat aku bukan lah nak menunjuk2..cuma apa salah nya aku kongsi sikit ilmu pengetahuan ni untuk korang..aku mengaku,aku bukan lah terlalu sempurna dalam bab2 agama ni,tapi kalau kita nak sesuatu ilmu tu kita kena la pelajari nya kan?so,pada korang aku cadangkan korang baca lah buku ni..banyak manfaatnya.tak rugi kita menambahkan ilmu agama kita ni..
Buku ni boleh di dapati di mana2 kedai buku di seluruh malaysia.moga kita sama2 dapat manfaatnya..

 "Tuntutlah ilmu walaupun sampai ke negeri Cina". (Al-Hadis)

 Firman Allah S.W.T maksudnya:
“Allah memberikan hikmah (ilmu pengetahuan) kepada sesiapa yang dikehendakiNya dan orang-orang yang diberikan ilmu pengetahuan beerti ia telah diberikan kebaikan yang banyak”. (Al-Baqarah:269)

No comments:

Post a Comment