Tuesday 24 January 2012

Iron Maiden Cd Singles

Dah lama sebenarnya aku beli singles ni..cuma lum berkesempatan nak tampal kat sini..hehe.aku memang minat kumpul cd singles.dulu masa pertengahan 90an cd singles ni senang dapat kat semua kedai muzik kat kl ni..skang ni dah susah nak dapat..kalau ada pun tengok sesetengah kedai je yang ada..selain nya bila aku tanya,,jawapan yang akan di beri oleh tokey kedai tu ialah..kos mahal dan takda untung..betul eh macam tu?mungkin juga pasal skang ni ramai yang suka download daripada beli yang ori kat kedai..pada aku kepuasan dia tak sama dengan download..aku lagi suka kumpul cd2 macam ni..baru la nampak kepuasan nya..
2 cd singles dari Iron Maiden dalam simpanan aku :



Iron Maiden "The Trooper" rilisan tahun 2005.dan single "Different World" tahun 2006.single "The Trooper" ialah lagu dari album Maiden tahun 1983 iaitu "Piece Of Mind" dan single "Different World" tu ialah dari album maiden tahun 2006 iaitu "A Matter Of Life And Death".
The Trooper sebenarnya ialah single maiden paling hit dan paling di sukai oleh peminat2nya..pertama sekali di keluarkan pada tahun 1983.dah bepuluh tahun dah eh.mungkin di atas permintaan peminat jugak maiden riliskan semula single ni untuk peminat2 baru yang baru nak mengenali Iron Maiden ni..






Single "Different World" tu pulak aku dapat yang US pressing punya.cuma ada 2 lagu je dalam tu..lagu different world dan lagu "iron maiden" versi live.ada banyak versi sebenarnya..kalau versi Europe ada 4 lagu dan kalau versi rekod 7 inci plak ada 5 lagu kalau tak silap aku..the trooper pun ada jugak dalam bentuk rekod 7 inci warna biru..aku memang teringin jugak nak yang versi rekod punya..tapi memandangkan harga dia kat ebay mahal gila,,tak jadi aku nak beli..hehe..
Ok la..nanti ada masa aku post lain2 maiden punya cd singles..
                                           The Trooper live Flight 666

No comments:

Post a Comment