Saturday 28 January 2012

Metal Hammer 2012

Baru je beli 2 hari lepas.belum abes baca cuma belek sikit2 je..hehe..cover depan ialah Phil Anselmo bekas penyanyi band Pantera dan kini dengan band baru beliau iaitu Down.macam biasa kalau aku beli Metal Hammer ni mesti dapat free cd dan ada majalah extra kisah band Lacuna Coil.
                                    free cd.lagu2 terbaru dari lamb of god dan macam2 band lagi

                                   bonus magazine life story lacuna coil

Kisah issue ni cuma kisah planning band2 metal seluruh US dan Eropah.plan diorang untuk tahun 2012 ni..ada yang sibuk dengan rakaman album,ada yang sibuk nak bikin tour keliling dunia,ada yang nak bikin side project,dan ada jugak yang nak bukak production house.ada jugak kisah Andrian Smith (iron maiden) buat side project yang di beri nama Primal Rock Rebellion.
 Projek beliau bersama Mikee Goodman dari band Sikth.tak tau la macam mana stail muzik diorang nanti.lagi pun sebelum ni Andrian ni ada jugak buat side projek dengan orang lain.dan sebelum ni jugak beliau penah jadi pemuzik untuk band Bruce Dickinson(Iron Maiden)..masa bruce keluar dari iron maiden dulu..
Selain daripada tu ada jugak kisah dari band lagenda glam rock iaitu Motley Crue..
Sapa yang tak kenal Motley Crue kan?penah jadi ikutan band2 rock kangkang malaysia suatu ketika dulu..kira jadi idola gak la kat band2 rock kapak taun 80an dulu kat malaysia ni..suma band rock masa tu nak jadi motley crue.stail muzik and attitude pun sama gak,nak ikut motley crue..hehe.cerita dalam ni pun tak berapa menarik..hanya kisah motley crue menceritakan pasal tour dan arah hala tuju muzik mereka..tu je.
dan yang lain2 kisah Phil Anselmo dengan band beliau iaitu DOWN,,dan jugak kisah beliau ketika bersama Pantera dan kenangan beliau bersama mendiang Dimebag Darrel iaitu gitaris Pantera yang bole di katakan legend gak dalam arena metal dunia..
 Band Down ni kira supergroup jugak.menampilkan orang2 lama dalam scene heavy/rock di US.ahli2 Down terdiri daripada Phil Anselmo(x-Pantera)vokal/penulis lagu,Pepper Keenan dari( band Corrision Of Conformity)gitar,Kirk Windstien(dari band Crowbar)gitar,Todd Strange(Crowbar)bass,dan Jimmy Bower (dari band EyeHateGod)drum..band Down ni dah riliskan 3 album sejak tahun 1995 dulu.
ada jugak terselit kisah Pantera kat dalam ni..
                                                           pantera story
Issue kali ni kureng skit la bebanding issue Metal Hammer yang sebelum ni.tapi bole la layan.pada peminat2 Metal kat luar sana kalau nak dapatkan majalah ni..boleh pegi ke KLCC kat tingkat bawah dalam pasaraya Cold Storage tu ada 1 kedai yang jual majalah2 dari oversea..korang boleh beli kat situ..stay heavy \m/
 





1 comment:

  1. maaf ye, selain klcc ada x tmpt lain yg bro tau jual majalah ni area kl/selangor. tq in advance

    ReplyDelete