Friday 17 October 2014

Terrorizer's Secret History Of Thrash Metal

Dah lama sebenarnya beli majalah ni,baru berkesempatan nak belek page by page..



Cover depannya ialah James Hetfield (Metallica)masa beliau muda belia lagi.masa mula2 nak beli dulu aku ingatkan Eddie Van Halen..heheh..tagline dia pun ada bagitau "the definitive guide" memang majalah ni keluaran khas istimewa menceritakan segala macam tok nenek moyang genre yang paling aku minat dan juga geng2 blog semua iaitu Thrash Metal.
Sebut pasal thrash metal,tak sah kalau takda 'The Big Four' ni..



cerita pasal Metallica,Slayer




Anthrax,cite Exodus pun ada

Walaupun majalah ni nampak nipis,tapi dia punya cerita memang padat dengan pelbagai cerita band thrash lama yang ada antaranya aku tak tau.ada juga di terangkan secara detail pelbagai genre thrash metal ini..



Cerita pasal thrash,band Venom di katakan memperkenalkan genre 'Black Metal' malah frasa Black Metal itu sebenarnya wujud dalam album Venom yang bertajuk 'Black Metal'.Venom juga di angkat sebagai 'Godfather of Black Metal'. muzik dan album2 mereka juga menjadi inspirasi dan rujukan bagi band2 setan menyetan dari Eropah.



Ok,yang ni aku rasa ramai jugak yang minatkan?Sepultura era Max Cavalera,logonya pun masih menggunakan logo era 'Morbid Vision'


Death Angel,yang seangkatan dengan geng2 Bay Area.penah datang perform kat kl tahun 2011 dulu.





Cerita pasal Black Thrash..yang ganas imejnya dengan lirik lebih ke arah puaka dan segala macam jembalang..heheh..yang pegang kapak tu band Abigail dari Jepun..ganassss..

Selebihnya ni layan gambar je lah..








Ada lagi...





Ed Repka,antara pelukis yang selalu menjadi pilihan band2 Thrash Metal untuk cover album2 mereka..artwork dia memang cantik.



Album2 yang paling terkenal..yang mengubah sejarah Thrash dunia..



Thrash moment









Art of Thrash..




Dan yang last sekali



garis panduan dan etika pakaian untuk peminat kpop thrash metal


Banyak lagi sebenarnya cerita yang menarik,cuma aku malas nak snap gambar banyak2..heheh..tapi majalah ni memang best la,memang banyak benda yang tak tau pasal muzik bising dan bingit ni memang di ceritakan secara terperinci dalam ni..memang best.


12 comments:

  1. takde coverage megadeth? aku cuma nmpk gmbr kecik abg mus dan cover album PSBWB je...

    ReplyDelete
  2. aku rasa bro wajib turun metalcamp tahun ni, BURN AND THRASH,

    ReplyDelete
  3. wow lawa gambar panduan pemakaian tu

    ReplyDelete
  4. terbitan bila ni?...tak terjumpa pulak aku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tahun 2011..beli kt kinokuniya klcc

      Delete
  5. kalau rasa nak letgo roger ok hehe..

    bro deaf pun ada review sini....
    http://deaf-angel.blogspot.com/2011/08/terrorizers-secret-history-of-thrash.html

    ReplyDelete
  6. Yeah! Thrashing like a maniac!

    ReplyDelete
  7. Terrorizer kalau buat jenis special gini kadang2 menarik..
    tapi pasal budget nye pasal, aku selalu baca kat kedai je....
    yang aku beli ni, cover Steve Harris, about that la...
    ada yang Norwegian Band hah tu best, tapi tu jam aku tak mau belanja la..so baca kat kedai je

    ReplyDelete
  8. Abigail pernah perform di Ipoh dengan Mistik & satu band Thrash dari USA...Venue menyesakkan dan saya sampai sesak nafas walaupun audience kurang masa tu...

    ReplyDelete