Sunday 27 May 2012

Pelakon Liam Nesson Peluk Islam

Beliau adalah salah seorang aktor kegemaran aku,Liam Nesson adalah aktor kelas "A" di Hollywood.banyak filem beliau yang menjadi kegemaran aku dan yang paling best dan terbaik adalah filem aksi "Taken".selain dari tu antara filem2 lakonan beliau ialah Kingdom Of Heaven.Batman,Clash Of The Titans,Wrath Of The Titans,dan yang terbaharu ialah The Grey dan Battleship.
Beberapa hari yang lepas aku ada baca dalam suratkhabar dan semalam aku baca di intenet amat mengejutkan aku,rupa2nya beliau telah memeluk islam pada januari lalu.cerita beliau di Dailymail (suratkahabar di UK),sewaktu melakukan shooting untuk sequel filem "Taken" di Istanbul,Turki,beliau selalu dengar azan di sana lima kali sehari..dan jelas beliau,apabila tiba waktu azan je,beliau rasakan jiwa beliau tenang dan damai,sedangkan selama ni beliau cakap jiwanya tak pernah rasa tenteram sebelum ni.dan beliau juga sedang mendalami agama islam pada waktu ni.beliau berkata lagi "aku di besarkan dalam suasana katholik,tetapi aku selalu bertanya pada diri aku sendiri,untuk apa kita hidup,apa yang perlu di buat di dunia ni?"dan akhirnya pada usia 59 tahun, beliau telah menemui hidayah Allah SWT dengan memeluk islam..alhamdulilah..bertambah lagi saudara muslim di dunia ni..

Info Liam Nesson :
-Beliau ialah satu2 aktor dari Ireland yang menjadi pelakon kelas A di Hollywood
-Pernah tercalon untuk anugerah Oscar dan Golden Globe Awards untuk filem kontroversi Shindler's List
-Berkahwin dengan pelakon Natasha Richardson dan isteri beliau meninggal pada mac 2009 akibat kemalangan ketika bermain luncur ais.
-Beliau juga peminat pasukan bola Liverpool (sama macam aku..hehe)
-pada bulan mac 2011 beliau telah menjadi duta bagi pertubuhan UNICEF
-Antara filem2 beliau yang menjadi box office adalah Taken,Star Wars,Clash Of The Titans,Schindler's List,Narnia,dan The A-Team.
-Beliau juga pernah tercalon untuk watak James Bond selepas Pierce Brosnan.
Lepas ni nak tunggu sequel filem "Taken 2" pulak.mesti best.filem pertama dia pun terbaik,yang sequel dia mesti lagi best punya..
                                               Taken Trailer

No comments:

Post a Comment