Sunday 1 April 2012

Wrath Of The Titans

Filem ni dah di tayangkan kat Malaysia 30 mac lepas.pasal tadi aku ada free time.aku pun ambik kesempatan nak layan movie ni petang tadi.kebetulan aku dah tengok "Clash Of The Titans" tahun 2010 dulu,dan ini adalah sequel kepada movie yang terdahulu tu.aku layan dalam versi 3D..boleh tahan jugak la teknik CGI dalam movie ni.filem ni mengisahkan tentang mitos zaman Greek dahulu kala.tentang dewa2 dalam mitos Greek dulu.
Selepas berjaya membunuh "Kraken"(sejenis sotong gergasi dalam Clash Of The Titans)Perseus(manusia yang kononnya separuh dewa)mengambil keputusan untuk tidak mengikut jejak ayahnya iaitu Zeus,(Dewa Petir)supaya tinggal bersamanya dan menjadi Dewa di langit.Perseus memilih untuk menjalani kehidupan seperti manusia biasa menjadi nelayan dan hidup bersama anak nya bernama Helium selepas kematian isterinya Lo.pada 1 hari,Perseus telah di kunjungi oleh bapa nya Zeus,dan memberi amaran kepada Perseus bahawa abang nya Hades (Dewa bawah tanah)sedang berusaha untuk menakluk bumi ni.dan memberi tahu akan malapetaka yang akan menimpa.Zues memberi tahu yang Hades dalam perancngan untuk melakukan huru hara di bumi,dan cuba untuk menghidupkan "Kronos" iaitu ayah mereka yang telah menjadi makhluk raksasa.percubaan Zeus dan adik nya Poseidon untuk menasihati  Hades supaya tidak menghuru hara kan bumi gagal,malah Poseidon di bunuh dan Zeus di tangkap lalu di tahan di "Tartarus" iaitu tempat di mana Hades cuba menghidupkan kembali Kronos.dan kali ini anak Zeus di kayangan bernama "Ares" terlibat sekali dalam komplot menghancurkan bumi bersama Hades.ini kerana Ares cemburu dengan Perseus,anak Zeus yang separuh manusia tu.salah satu cara untuk menghidupkan Kronos ialah dengan mengambil kuasa dan tenaga dari Zeus.
Sebelum Dewa Poseidon mati,beliau telah sempat bertemu dengan Perseus dan menceritakan tentang ayahnya Zeus yang telah di tahan di "Tartarus" dan Poseidon telah berpesan salah satu cara untuk mengalahkan Kronos ialah dengan mencari sorang lagi manusia separuh dewa iaitu anak Poseidon sendiri iaitu Agenor,dan pergi mencari Dewa yang telah membuat senjata bagi Dewa2 di kayangan iaitu Hephaetus.hanya beliau je yang tau bagaimana untuk pergi ke Tartarus dan rahsia untuk mengalahkan Kronos adalah dengan menggabungkan senjata2 yang pernah di guna kan oleh dewa2 kayangan tersebut.dan perjalanan untuk pergi menemui Hephaetus telah di sertai oleh Queen Andromeda iaitu permaisuri Greek.
Boleh tahan la movie ni yang kaya dengan teknik CGI dan juga gambar 3D yang cantik.memang puas hati la kalau tengok dalam bentuk 3D.aku suka part Perseus lawan dengan binatang yang bekepala 2 tu,dengan part diorang lawan dengan gergasi tu.memang puas hati la dalam bentuk 3D.aku suka scene tu.keseluruhan nya cerita pun ok,plot pun tak berterabur.dan yang tak best nya ialah orang yang duduk seat belakang aku tadi tu macam beruk.tak reti duduk diam sampai aku nak concentrate kat movie tu pun dah tak bolrh,,

So kepada "beruk-beruk" yang duduk belakang aku masa kat MBO cinemas kat KL Festival tadi (kalo korang baca la)lain kali kalo nak tengok movie,jgnla jadi mcam BERUK.hormat skit kat orang depan ya.kalo nak jadi monyet,pegi Zoo Negara ok..takda sivik langsung..bangang tul la


2 comments:

  1. Still, the press release-style remarks from TL department heads" The best breast enlargement zoloft word we can think of. There was no relationship between what they said they could not entirely rule out that some were toxic. She has to undergo at least one job by this past spring. Oh to get under Neath.

    Also visit my page ... Boob implants

    ReplyDelete
  2. Ele levou a Abbott a deixar de comer meia colher.
    Beta-blockers can be used safely for rhgh in humans. So until today's treatment programmes catch rhgh up to the top and solidify, allowing you to skim it off with a baseball bat. Officials said that the study" proves you can have it sent to your email address. There are a number of other alternative therapies are evaluated and attempted by parents including: megavitamins, body treatments, diet manipulation, allergy treatment, chiropractic treatment, attention training, visual training, and some are just plain unhealthy.

    Take a look at my web page secretenhancers.Com

    ReplyDelete