Tuesday 7 June 2016

11.22.63

Antara bahan bacaan yang menarik..








Aku bukanlah peminat tegar Stephen King ni,memang agak sukar nak hadam novel2 beliau yang terlalu complicated jalan ceritanya.siapa yang biasa baca buku hasil tulisan beliau mesti tau.nama beliau memang terkenal di seluruh dunia kerana novel yang beliau hasilkan selalunya berunsur seram,fantasi dan thriller.tapi novel 11.22.63 ini memang agak unik sedikit bukan bergenrekan seram,tetapi bergenrekan fantasi thriller.novel ini juga telah di adaptasi ke drama bersiri yang baru di tayangkan pada febuari lalu.lakonan James Franco memang terbaik untuk watak Jake Epping tu.







11.22.63 ialah tarikh di mana presiden Amerika John F. Kennedy di bunuh oleh Lee Harvey Oswald.dan buku ini mengisahkan tentang Jake Epping,seorang guru bahasa inggeris yang telah terjumpa satu portal di cafe milik kawan karibnya.portal tersebut boleh pergi ke masa silam.dan Jake telah pergi bulan  november 1963 cuba untuk menghalang pembunuhan presiden Amerika itu.beliau cuba menjejaki Lee Harvey Oswald dan mula mengawasi setiap gerak geri si Lee Harvey ni.sehingga Jake ni boleh pulak jatuh cinta dengan awek pada tahun 1963.

Berjaya atau tidak dia menghalang pembunuhan tu?kalau nak tau lebih lanjut sila baca buku ini atau pun tonton dramanya..heheh..

p/s: versi buku lagi best dari versi drama bersiri.

8 comments:

  1. Wow, kena cari dia punya siri tv kalau macam ni! Cerita bercorak time travel memang menarik untuk ditonton..

    ReplyDelete
  2. lama dah tertinggal dengan karya2 terbaru Stephen King...masih mencari2 masa untuk membaca berderet2 buku yang dah naik berhabuk di rak buku...

    rasanya dah tak larat dah nak baca buku...nanti aku try layan drama dia ajer la...

    ReplyDelete
  3. Dah macam travel dgn time machine gitu ye, bila boleh kembali ke masa silam ni..
    Teringat pulak akan kehebatan Film trilogy - back to the future satu ketika dahulu..
    Novel Stephen King ni pun ada unsur unsur sedemikian.. Tahniah rafi.. Good sharing

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ooo this sounds good...
    thanks for recommending

    ReplyDelete
  6. Stephen King ni aku minat masa aku kat sekolah rendah, sekitar Darjah 5 atau 6, tahun 1994-1995. Lepas aku masuk sekolah menengah aku malas nak layan Stephen King. Style writing dia too blatantly American for my taste. Lepas tu aku mula layan Anne Rice. Anne Rice punya early works memang sempoi.

    ReplyDelete