Thursday, 23 June 2016

Hadiah Paling Bermakna

Ada seorang hamba Allah telah mengirimkan hadiah hari lahir aku  yang agak istimewa.. selamat sampai di rumah aku tenghari semalam.



Senaskah Al Quran yang lengkap dengan terjemahan.terkedu aku menerima hadiah ni.memang dah lama aku tak mengaji dan banyak juga la Surah- Surah Al Quran yang aku lupa.dan beliau cuma berpesan 'moga  bermanfaat' dan 'rajin2 lah mengaji dan baca terjemahannya'.

Tiada yang lebih bermakna dengan mendapat hadiah ini pada usia yang dah jejak 40 ni.kepada anda yang ingin membaca Al Quran yang lengkap dengan terjemahannya sekali (dalam tulisan rumi) boleh dapatkan Al Quran Tajwid Dan Terjemahan ini di kedai2 buku (MPH dan Popular ada jual) yang berhampiran.moga anda semua juga mendapat manfaat.

12 comments:

  1. melihatnya saja dapat pahala, apalagi membacanya. masa bulan ramadhan ni lagi lah pahala berlipat ganda..

    ReplyDelete
  2. Tahniah, hadiah yang bermanfaat.

    ReplyDelete
  3. Alquran umpama air pada tanaman.. tanaman tu pula adalah iman didalam hati.. <ni aku ckp k bkn hadis.. dlm quran sebut alquran itu akan menambahkn lagi keimanan org2 yg beriman.. jd ia umpama perumpaan yg aku buat tu.. hehe moga bermanfaat

    ReplyDelete
  4. peringatan !! dia nak suruh kau bertobatlah tu.. ye lah umur dah masuk 40 kan.. gitu gamaknya.. hih hih jangan marah yer Rafi.. yusrina just mengusik sikit.. hah hahh

    ReplyDelete
  5. Masya Allah.. Ramadhan bulan turunnya al-Quran.. Diturunkan pada malam al-Qadar.. Malam yang lebih baik daripada seribu bulan... Malam al-Qadar berlaku dalam bulan Ramadhan.. Memang kena sungguh hadiah ni..

    ReplyDelete
  6. Dengar ceramah Maulana Asri mengenai Israiliyyat... banyak maklumat tentang tafsir terbaik ni. Kalau di Nusantara paling terbaik, walaupun kebanyakan orang tak tahu... Tafsir Pimpinan Ar Rahman, kalau majoriti ulama dunia, paling bagus ibn katsir.
    Dari mana kita dapat tahu kebagusan al-Quran itu, dari paling kurang riwayat Israeliyyat, sbb tiada kitab yan bebas israliyyat. Walahualam

    ReplyDelete