Tuesday 3 November 2015

Pentagram Di Atas Pusara Oleh Adi Herman




Selamat sampai di depan rumah aku pada sabtu tempoh hari 31/10/2015 memang agak lewat yang di jangka,sehinggakan penulisnya berkali2 whatsapp aku tanya buku dah sampai ke belum..heheh..takpalah,lagi pun bukan salah beliau buku ni lambat,kesilapan teknikal dari pos laju kata nya..
Ok,seperti yang pernah di review oleh Pc Kokak di blog beliau Kat Sini dan juga dari Ijau Di Sini,aku takda lah nak mereview sangat.tak mau spoiler lah kan.







Buku ini merupakan karya sulung dari penulis kreatif yang berbakat dan juga rakan blog dari Sarawak,anak jati dari Bintulu iaitu saudara Adi Herman,hasil tulisan/cerita kreatif beliau yang selama ini pernah di siarkan di blog dan Facebook beliau,di himpunkan menjadi sebuah buku,size buku nya agak comel dan senang nak di bawa ke mana2,cover depan nya juga agak menarik,walau pun mungkin boleh menyinggung perasaan sesetengah pihak..heheh..tapi sepeti kata pepatah jawa, 'dont judge a book by its cover',sebenarnya buku ni memang menarik.

Aku suka nama 'Pehin Sri Jibraun' tu..memang art betul..heheh..cerpen2 yang ada dalam buku kecil ni semuanya menarik,walau ada sesetengah cerita tu bikin kepala pusing sikit..tapi yelah bukan senang nak buat cerpen macam ni,idea memang sentiasa nak kena ada.






Setinggi2 tahniah kepada Adi Herman kerana berjaya merialisasikan idea kreatif beliau dalam buku kecil yang comel ini.mana tau satu satu hari nanti dah boleh duduk sama tinggi dengan Stephen King atau pun dengan Ramli Awang Murshid tu kan? kalau suruh aku bagi satu perkataan untuk buku ini :

"Karya sastera gelap fantasi yang kreatif dan unik"

Terima kasih Adi Herman,tahniah dan jangan jemu untuk berkarya.tabik!

Untuk mendapatkan buku ini boleh hubungi Adi Herman di blog beliau :
http://molotovcocktailz.blogspot.my/

Facebook beliau :
https://www.facebook.com/adiherman696

Atau email
gautama_81@yahoo.com


7 comments:

  1. content nye aku tahu bagus, tapi aku impress ngan cover dia..

    ReplyDelete
  2. aaaaaaargh aku belum sambar lagi.

    ReplyDelete
  3. thanks tuan rafi kerana sudi membeli karya sulung say yg x seberapa ni. haha...aku rasa cerpen yg pertama sekali dah buat hang pening kan? bertabahlah sahabat haha...enjoy reading boss

    ReplyDelete