Thursday 30 April 2015

Happy Belated Birthday The Joker



The Joker adalah ikon penjahat paling terkenal dalam dunia komik DC Universe.beliau merupakan musuh tradisi 'The Dark Knight' siapa lagi kalau bukan Batman.kemunculan pertama beliau dalam dunia komik ialah pada 25 April 1940.kalau Joker ni wujud,kiranya dah jadi warga emas dah ni.karakter beliau yang agak misteri,sadis,saiko dan juga suka melawak merupakan antara 'trademark' beliau untuk mempengaruhi musuh dan pengikutnya.
Kalau dalam komik Batman,Joker ni pernah bunuh sidekick Batman iaitu Robin,pernah menyebabkan Barbara Gordon (Batgirl)lumpuh separuh badan dan pernah mengetuai geng2 penjahat dalam dunia DC comics untuk menguasai dunia kononnya.

Watak The Joker juga pernah di lakonkan oleh Jack Nicholson dalam filem 'Batman' (1989) dan mendiang Heath Ledger dalam filem 'The Dark Knight' (2008) yang mana beliau telah memenangi pelakon terbaik Academy Awards,dan juga Mark Hammil (Star Wars) untuk suara Joker siri kartun animasi Batman.

RIP Heath Ledger

Karakter The Joker sekali lagi akan muncul di layar perak dalam filem Suicide Squad yang akan di tayangkan pada 2016 nanti.watak Joker kali ini  akan di lakonkan oleh Jared Leto (30 Second To Mars)
The Joker juga antara karakter yang aku suka sejak dari kecik dulu.perseteruan yang unik sepanjang zaman antara Batman dan The Joker.

"Memories can be vile, repulsive little brutes. Like children I suppose. But can we live without them? Memories are what our reason is based upon. If we can't face them, we deny reason itself! Although, why not? We aren't contractually tied down to rationality! There is no sanity clause! So when you find yourself locked onto an unpleasant train of thought, heading for the places in your past where the screaming is unbearable, remember there's always madness. Madness is the emergency exit. You can just step outside, and close the door on all those dreadful things that happened. You can lock them away...forever."
-The Joker



4 comments:

  1. Aku tak paham sangat karakter ni. Kenapa dia perlu evil sadistic twisted sangat gitu...

    ReplyDelete
  2. aku suka Joker versi Jack Nicholson..

    ReplyDelete
  3. wolverine animasi pun klu tak silap ada guna suara mark hammil

    ReplyDelete