Tuesday 3 February 2015

Hanyut





Di katakan antara filem melayu termahal selepas filem 'Puteri Gunung Ledang' kepunyaan produksi pelakon datin Tiara Jacquelina.bila tengok review dan trailernya di youtube membuatkan aku tak sabar nak menonton filem ni.walaupun dah agak lama filem Hanyut ni terperam,filem ini telah di tayangkan di 150 pawagam di Indonesia pada november 2014 yang lepas.tapi tajuknya telah di tukar kepada 'Gunung Emas'

Antara filem yang aku teruja nak tengok dan mungkin filem terbaik arahan U-Wei Saari selepas filem 'Perempuan,Isteri dan dot dot dot' tu.harapnya filem ini penyelamat bagi filem2 melayu yang memang hampeh belaka sejak kebelakangan ini.(nak marah aku marah la aku peduli apa,memang filem melayu hampeh belaka)
Moga filem ini menjadi filem terbaik bagi tahun 2015..

"Dan pada akhir acara persidangan akhbar, U-Wei memberi penyataan bahawa seni yang ada di negara kita harus dibawa hanyut agar ianya berkembang, lebih elok daripada ianya hanya tetap di negara kita, statik dan tidak dinamik."


p/s :Alex Komang antara pelakon Indonesia yang aku kagumi.beliau dan Christine Hakim adalah 2 pelakon lagenda Indonesia yang terbaik.


3 comments:

  1. oh baru tahu pula filem ni,
    memang hampa filem melayu skg ni,
    bayankan aku beli 3 keping satu saja yang ok.huhu

    ReplyDelete
  2. punya la lama nak keluar... aahhh

    ReplyDelete
  3. tu la pasal...ntah bila la nak keluar agaknya...

    ReplyDelete