Saturday 31 January 2015

Kopi Dan Rokok




Sebelum ni ramai ahli bijak pandai mengatakan kopi tak baik untuk kesihatan.banyak fakta2 buruk tentang kopi di cerita kan di mana2 sahaja.tapi pada yang tak tau gambar di atas itu lah fakta sebenar kopi.kenapa yahudi kata kopi tak baik untuk kesihatan tetapi boleh wujudkan francais Starbucks tu di serata dunia?sedangkan Nabi Muhamad SAW juga minum kopi.
Ada juga yang tak serasi dengan minuman kopi ini begitu mudah mengatakan kopi tak baik untuk kesihatan.banyak kebaikkan dengan meminum kopi ini yang sebenarnya.

Macam aku,walau pun aku dah berhenti merokok (alhamdulilah berjaya juga berhenti merokok) tetapi aku tetap minum kopi (nescafe O) ramai orang mengatakan minum kopi untuk orang yang dah berhenti merokok akan menyebabkan ketagihan ingin merokok kembali,aku tak rasa apa2 pun..biasa je.pada aku kafien dalam kopi tu lah yang merawat atau membuang nikotin rokok dalam badan aku ni.sebab walau pun aku dah berhenti merokok,aku tak berhenti minum kopi,.tapi rasa gian nak merokok tu beransur2 kurang..tapi tak tau lah kalau pada orang lain.semua bergantung pada semangat yang kuat untuk berhenti merokok ni yang sebenarnya..

So,minumlah kopi,macam2 khasiat sebenarnya dalam kopi ni,kita je selalu kena tipu dengan bijak pandai yang mengatakan kopi tu tak baik untuk kesihatan.
Cerita pasal kopi boleh baca kat artikel menarik ni :
http://www.superluminal.com/cookbook/essay_coffee.html

5 comments:

  1. Baru aku tahu ada muslim drink?

    ReplyDelete
  2. bro bila nak kena kopi sama2 di AM ni? hehe

    ReplyDelete
  3. balik jb boleh le kita mengopi...hehe

    ReplyDelete
  4. baru tau... lepas ni layan kopi...

    ReplyDelete
  5. aku berpantang minum kopi utk seminggu slps kena vertigo selasa lepas...

    ReplyDelete