Sunday 7 December 2014

Rainbow - Rising Vinyl (1976) Japan Pressing

Sebelum ni pernah dapat versi cd yang telah di hadiahkan sempena hari kelahiran aku pada bulan jun yang lepas.minggu lepasnya terjumpa versi vinyl di Amcorp Mall..



Kebetulan pulak yang ini versi cetakan Jepun..kira ok lah..

belakang



pintu pagar



Polydor Japan




recorded sometime in feb.76.aku pun belum cukup 9 bulan lagi nak lahir time ni..heheh



piring gelap




side 1





side 2




semua tulis jepun



lirik.dalam bahasa inggeris dan jepun


Ok tu je lah gambarnya,nak cerita pasal album ini pun dah pernah cerita dulu.boleh tengok kat sini :
http://xyruszone.blogspot.com/2014/06/rainbow-rising-1976.html

For the record,aku di lahirkan kembar bersama abang aku,tetapi hayat abang aku tak panjang..kira album 'Rising' ni boleh aku katakan soundtrack of my life la kan..sama2 membesar sehingga ke tua dewasa.. :p

Rising (menurut kamus dewan)
-Coming to maturity; emerging
-An uprising; an insurrection.
-increasing in maturity; growing up to adulthood
-approaching the age of; nearly

4 comments:

  1. hands down, line up paling awesome dan paling handsome...
    Ronnie Dio, Ritchie Blackmore, Toni Carey, Jimmy Bain dan the greatest of all Cozy Powell..
    Sampai sekarang nanti kadang2 aku masuk rainbowfanclan, pasal kat situ nanti ada berita2 Tony Carey nye projects...then aku baca...aku suka dia..

    ReplyDelete
  2. fuhhhh.... nasib aku ada CD aje...

    ReplyDelete
  3. Nasib la aku tak duduk KL...boleh makan pasir tiap2 bulan kalau tiap2 minggu pegi Amcorp Mall....hahaha...

    ReplyDelete