Monday 12 May 2014

Megadeth - Countdown To Extinction Live Dvd (2013)






















Antara album live Megadeth yang aku tunggu,sebenarnya nak ambik dengan versi cd sekali,tapi yang ada cuma dvd nya je.sempena ulang tahun yang ke 20 album 'Countdown To Extinction' yang di riliskan pada tahun 1992.konsert live ni di rakamkan di Fox Theater Los Angeles sempena 'Countdown To Extinction 20th Anniversary Tour'.
Dengan format DTS dan Dolby 5.1 stereo surround & stereo audio,memang sedap la bunyinya.penuh,padat dan padu.dari bunyi gitar abg Mus,hinggalah ke bunyi bass junior memang menepati piawaian (kalau menggunakan set home theater :p)
Antara lagu yang betul2 aku teringin sangat nak dengar live yang Megadeth tak penah mainkan sebelum ni ialah 'Psychotron'.memang syok lagu ni bila dengar live.

Overall,kalau nak di bandingkan dengan Metallica Through The Never movie tu,pada aku best lagi live Countdown dari abg Mus and the gang ni..heheh..
Versi boxset Countdown To Extinction aku penah tampal sebelum ni Di Sini.untuk peminat tegar Megadeth kena dapatkan dvd ini.Countdown To Extinction juga adalah antara all time fav.album Megadeth yang aku suka dari dulu sampai sekarang..


5 comments:

  1. tunggu angin dah reda nanti baru beli...

    ReplyDelete
  2. antara wish list yang belum tercapai...

    ReplyDelete
  3. abang Mus memang suka baju warna putih ka?

    ReplyDelete
  4. aku dah tengok ni kat youtube, I LIKE IT VERY MUCH.

    Psychotron, aku ada satu bootleg Megadeth bawak lagu ni kat Jepun masa tour Youthanasia, dimana, lagi banyak lagu Countdown To Extinction dari Youthanasia dimainkan haha.

    ReplyDelete