Wednesday 14 May 2014

Indiana Jones Boxset

Sebelum ni abang Berteromber kita penah bernostalgia pasal filem Indiana Jones kat sini :
http://berteromber.blogspot.com/2014/05/throwback-thursday-indiana-jones-and.html







Dvd ni dapat dengan harga paling murah rm 9.90 je.kebetulan masa tu kedai Speedy di KL Festival City memang ada buat jualan murah kesemua dvd pelbagai genre,movie chinese,india,hindi,english dan dvd konsert (ada la dapat beberapa dvd konsert,tu nanti aku tampal kemudian).macam Berteromber jugak,mula mengenali filem Indiana Joned Jones sewaktu di zaman bebudak dulu melalui filem Raiders Of The Lost Ark.
Secara ringkasnya filem2 Indiana Jones ini bergenrekan action adventure.Dr.Henry Walton 'Indiana' Jones Jr.adalah hero ciptaan George Lucas,orang yang sama mencipta francais Star Wars.

juga di sertakan dengan dvd bonus material.the making of kesemua filem indiana jones


Kronologi filem filem Indiana Jones :
Raiders Of The Lost Ark (1981)
Indiana Jones And The Temple Of Doom (1984)
Indiana Jones And The Last Crusade (1989)
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull (2008)



Filem ni adalah antara filem aksi pengembaraan yang tak jemu di tonton.kerana filem ini jugalah wujudnya pelbagai filem yang sama seperti Indiana Jones macam Lara Croft,The Mummy,The Librarian dan pelbagai lagi filem yang sama genrenya.
Filem yang pernah di keluarkan dalam pelbagai format seperti Vhs tape,vcd,laser disc,dvd dan juga terdapat dalam versi blu ray.


Filem yang menarik dan terbaik,pada sesiapa yang penah membesar sezaman dengan aku mesti tau betapa best nya filem ni.pada mereka yang belum pernah tengok dan ingin tahu apa itu filem action adventure,boleh mulakan dengan francais Indiana Jones ni dulu..

8 comments:

  1. layan filem ni...dan harga pun tak masuk akal...

    ReplyDelete
  2. kalau aku jumpa dgn harga RM9.90 kompom aku beli jugak... walaupun lps tu simpan buat perhiasan

    joned TV3 ke?

    ReplyDelete
  3. ada satu masa dulu aku kemaruk beli semua dvd cerita2 lama yang aku suka masa budak2 dulu....sayangnya bila aku check balik takder pula dvd ni....dah la vcdnya aku dah buang...

    ReplyDelete
  4. biar betik harga 9rm untuk boxset ni??

    aku baca post ko ni aku realise, Harrison Ford, hero dua kali masa aku budak2 dulu...DUA KALI OK!!!
    Hans Solo dan Indi.

    ReplyDelete
  5. murah ooo...estocks pun tak jual murah macam ni. tapi ni movie aku nak buat kolek gak la nanti.

    ReplyDelete
  6. Speedy kengkadang memang kena rajin check jugak kan.. sekali ada barang macam DVD Indiana Jones 5 Dics dengan harga RM9.90 ni rasa ruginya kalau tak beli..

    ReplyDelete
  7. lagi satu dulu saya pernah main game Indiana Jones, lama dah kat PC.. memang adventure, panjat sini sana, kena kejar buaya putih gergasi lah, tapi tak sempat nak habiskan semua mission dia, tak ingat sebab apa..

    ReplyDelete