Saturday 15 March 2014

Mercyful Fate/King Diamond Re-Recording

Pun Ijau punya pasal jugak ni..
Sebab aku pun takda album2 King Diamond/Mercyful Fate,jadinya datang idea nak buat entri ni..
Pada yang tak tau Mercyful Fate pernah merakamkan kembali dua lagu klasik mereka iaitu 'Return Of The Vampire' dan 'Evil'

Album 'Return Of The Vampire' adalah album kompilasi pertama Mercyful Fate yang di riliskan pada 1992.kesemua koleksi lagu dalam album ni ialah unreleased track yang pernah di rakamkan pada tahun 80an dulu..




Return Of The Vampire (Original Version)



Return Of The Vampire (1993 Version with Lars Ulrich on drums)


Versi tahun 93 sebenarnya sebagai bonus track dari album Mercyful Fate 'In The Shadows' yang merupakan album reunion pertama mereka (kalau tak silap) di riliskan pada tahun 1993.ok lah versi yang ni.aku suka.ketukan drum pakcik Ulrich masa ni pun power lagi,suara King lagi best dari yang versi asal.


Lagu yang kedua pulak ialah...


Asalnya lagu ini di rakamkan semula khas untuk permainan video paling terkenal kat Playstation dan Xbox iaitu Gitar Hero : Metallica..oleh kerana master tape 'Melissa' dah takda,demi menurut permintaan Metallica supaya lagu ini di muatkan dalam game Guitar Hero tu,Mercyful Fate merakamkan kembali single evil ni..watak King (tanpa solekan salib terbalik)dan Lemmy Motorhead ada dalam game tersebut sebagai unlockable player character.


Mercyful Fate - Evil (1983)



Mercyful Fate - Evil (2008)



Baik versi lama dan baru,ok lah,kedua2 nya best..kalau nak dengar medley Mercyful Fate yang best,boleh dengar versi Metallica dalam album Garage Inc. tu..

#Oh lady cry, and say goodbye..goodbye!

4 comments: