Thursday 30 May 2013

Plastik Pembalut Makanan


Semua tau apa guna nya mende alah ni kan?biasanya plastik ni di gunakan untuk balut buah2an atau pun kuih muih supaya tanak bagi makanan tu rosak atau di hinggapi lalat.tapi yang sebenarnya plastik pembalut ni banyak yang boleh di guna.aku guna plastik ni untuk balut buku2/majalah ngan komik2 aku bila dah abis baca..

antara buku2 yang dah siap di sealed


Untuk mengelakkan dari buku ni rosak atau berhabuk,aku gunakan plastik ni untuk balut buku2 aku yang dah abis baca.so pada ulat2 buku kat luar sana,kalau tanak buku korang rosak kalau lama simpan,boleh cuba kaedah ni..heheh..
Selain dari tu,plastik ni jugak aku gunakan untuk balut ni haa..



Semua koleksi piring hitam aku memang berbalut guna plastik ni.untuk mengelakkan dari rosak atau berhabuk.lagi pun plastik ni murah je.boleh balut banyak buku atau lp yang ada.boleh juga kalau nak sealed cd yang versi digipak tu,kalau tanak cover cd tu rosak.kedai runcit,pasaraya memang ada jual plastik ni.
cuba lah.. :)

15 comments:

  1. Aku lepas potong mangga ke , watermelon ke, aku akan tutup ngan plastik ni sebelum taruk esbok. Segar je.
    Oppss, tak rock, haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh..kira rock gak tu mkn buah..heheh

      Delete
  2. Aku dulu2 zaman kaset apache...selalu guna sampul buku plastik untuk sampul kaver kasetnya...sayang takut kertas kavernya rosak..

    ReplyDelete
  3. bungkus untuk dijual ke??

    pm rege LP iron maiden tu...hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh..tak.hanya untuk membako perasaan..heheh

      Delete
  4. waahhh.idea baru. akan aku cuba balik je dari keje petang ni.thanx for the idea.hahaha

    ReplyDelete
  5. Susah nk susun di rak. Nnt melekat antara satu sama lain.

    ReplyDelete
  6. pro: buku atau LP xkan kena kulat atau berhabuk
    con: tak dpt nak letak atas rak, sbb ianya akan melekat2 dan susah nak keluarkan...kalo org jenis mcm aku ni payah kit la sbb aku memang suka letak kat atas rak ajer...mana la tau ada masa nak baca balik ker kan haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg melekat bro tapi untuk bagi tahan lama terpaksa buat mcm ni..err..bila mau review dracula punya buku?

      Delete
  7. tapi perlu ingat buku vulnerable dgn anai2 dan kutu buku (silverfish)

    komik jengking merah aku ada bbrp naskah teruk ditebuk silverfish

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..ulat buku takpa lagi,ni kutu buku abes kena makan buku kesayangan tu..hehe

      Delete