Tuesday 19 May 2015

The Walking Dead Season 5




Akhirnya The Walking Dead season 5 baru je abis layan.lambat habis sebab dia ada stop sekejap,bersambung pada febuari yang lalu dan berakhir pada bulan 29 mac lepas.season 5 juga banyak menampilkan watak2 baru dan juga kembali nya kawan lama Rick iaitu Morgan Jones,yang pernah muncul di season 3.
Ok,ni aku punya short review pada sesapa yang pernah follow Walking Dead tapi belum layan lagi season 5 ni..

Terminus.
Ni masa last episod kat season 4 yang Rick dengan geng2 dia semua kena kurungkan,yang kononnya Terminus ni safe zone,rupanya geng kat Terminus ni kanibal,gemar memakan kaki manusia,ketika Rick dan geng2 dia ni hampir di sembelih,datang Carol menyelamatkan diorang ni semua.Gareth dengan geng diorang (puak kanibal)berjaya melarikan diri.Rick dan geng2 diorang selamat.

Church
Pada masa diorang cari tempat pelindungan,diorang terserempak dengan paderi Gabriel,diorang berlindung kat gereja tempat paderi Gabriel ni tinggal,tetapi cuba di serang oleh geng2 Gareth,so geng Gareth ni semua kena bunuh dengan Rick,Bob mati di gigit zombie,Abraham,Maggie,Glen,Eugene,Rosita dan Tara meneruskan perjalanan ke Washington DC sebab Eugene kata dia ada penawar zombie,tapi yang sebenarnya Eugene bukan lah saintis seperti yang di dakwa,rupa2nya Eugene ni tipu diorang hidup2,dan akhirnya diorang patah balik ke gereja bergabung kembali dengan Rick.

Yang tak best dalam season ni Beth dah mati,kena tembak dengan sheriff perempuan ketua kat hospital tu,Tyrese pun mati.diorang tinggalkan gereja tu dan terus keluar cari tempat baru sehingga lah diorang jumpa Aaron,yang bawak diorang ni pegi penempatan baru yang bernama Alexandria yang di ketuai oleh Deanna.

Tu je lah review aku,malas nak cerita panjang2,kena tengok sendiri lah..heheh..

p/s : mungkin season 6 baru ada 'Negan' kot?karakter paling brutal dalam komik TWD

7 comments:

  1. the walking dead dan falling skies, mcm dah terlambat aku nak follow kat AXN... dah jauh seasonnya, last2 malas nak follow

    btw, jekspero jugak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umah aku takda astro,dah lama aku talak kan,so beli dvd nya part by part.kalo nak tunggu ori mmg lambat.jekspero je yg ada.

      Delete
  2. tak sabar tunggu season 6...khabarnya oktober kot...

    ReplyDelete
  3. aku dah lost touch, komik pun aku dah tak follow up, pasal kat library-library di Singapura, komik Walking Dead cam pisang goreng panas.
    Nak beli komik yang omnibus series tu cam........tunggu la beli barang lain dulu haha.

    ReplyDelete
  4. lajunya dh season 5, season 1 pn tk tengok lg

    ReplyDelete
  5. makin rancak series ni, tak sabar nak tunggu season 6..

    Beth mati tu memang spoil..

    ReplyDelete