Monday 23 March 2015

Al Fatihah

Masron 'Black Dog Bone' Meninggal Dunia.




Pemain trompet dan vokalis band kumpulan Black Dog Bone, Masron Matali, 70 tahun, meninggal dunia kira-kira 4.30 pagi tadi di Hospital Besar Changi. Bapa tiga anak itu meninggal dunia akibat radang paru-paru. Beliau juga dikatakan menghidap barah paru-paru sejak setahun lalu. Jenazah Allahyarham dijangka disolatkan di Masjid Pusara Aman tengah hari ini dan akan dikebumikan selepas zohor. 

Sumber : Berita Harian Singapura

Kumpulan BDB adalah salah satu kumpulan yang lagu2nya selalu di dengari sewaktu aku masih kanak2 lagi.antara lagu2 nya yang boleh di katakan evergreen sampai sekarang seperti 'Dulu Dan Sekarang','Khayalan', 'Di Ganggu Kenangan' dan 'Bahagia Dan Derita'.Al Fatihah.semoga roh Allahyarham Masron di cucuri Rahmat Allah SWT.

5 comments:

  1. Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un...

    membesar dengan lagu2 BDB...thank you for the music...

    ReplyDelete
  2. skali imbas ingatkan cerita pasal LKY tadi...

    ReplyDelete
  3. Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un

    ReplyDelete
  4. Baru seminggu atau dua minggu sebelum tu, sokkabar Berita Minggu buat laporan penuh satu full page dan berwarna pasal interview ngan Arwah ni, his last performance with BDB, his illness, masalah2 dia hadapi berkenaan penyakit nye, I think he did mentioned he is on stage 4.
    But amazingly, the article is so postif, untuk aku yang membaca nya...
    Actually, suratkhabar Singapura especially banyak buat full coverage details
    dan interviews ngan band2 lama, aku did simpan ada ntah tak tahu kat mana, tapi aku tak tahu relevan ke atau orang nak baca ke kalau aku tampal.

    Anyway, its a sad moment la kan... BDB. Apa kawan aku cakap, sebelum BDB dan Sweet Charity jadi artis rakaman, BDB lagi rock. Cuma lepas jadi artis rakaman BDB lain sikit.

    ReplyDelete