Sunday 27 April 2014

Lagu Baru Slayer Tanpa Jeff Hanneman

Sebelum ni Metallica dah main lagu baru diorang Lords Of Summer dalam tour By Request.kali ni Slayer pulak debut lagu barunya yang bertajuk 'Implode'


Dengan intro riff berat pada awal lagu,dan kemudiannya laju pada rangkap kedua lagu ni memang best lah.ternyata tidak sia2  Slayer ambik Gary Holt (Exodus) sebagai ganti Jeff.(atau Gary memang penyelamat Slayer?) walaupun sejak kebelakangan ni Slayer dan Kerry King di kecam hebat oleh peminat Slayer,lagu ini ialah jawapannya.kebanyakkan review tentang lagu 'Implode' ni semuanya positif.solo Kerry kedengaran macam solo Kirk Hammett je?(ni pada pendengaran telinga aku lah)
Tapi ketika pertama kali dengar lagu ni aku rasa seolah2 macam Jeff ada lagi dalam Slayer.atau mungkin ini lagu ciptaan beliau agaknya kot.peminat metal semua tahu yang lagu2 best Slayer semuanya hasil ciptaan Jeff.
Apa pun korang dengar lah dulu..apa pendapat peminat metal sekelian?

*Masih lagi dengar lagu2 Slayer hasil ciptaan Jeff Hanneman jer..

Rip Jeff Hanneman 1964 - 2013

4 comments:

  1. rasanya dari interview Tom Araya,ni lagu tinggalan Jeff. Boleh tahan lagu ni, ntuk recording Drum mmg hanya Dave Lombardo dan Paul Bostaph saja yg sesuai.hahaha.

    ReplyDelete
  2. Half Slayer...Half Exodus...Sladus...heheh...

    ReplyDelete
  3. aku suka tengok backdrop Slayer baru masa main lagu Angel Of Death.
    Ikut motif satu brand beer tapi tukar Hanneman related.

    ReplyDelete
  4. slayer never slayer! gua memang nantikan album terbaru diorang yang mesti kontroversi. itu yang gua suka pasal slayer!

    ReplyDelete