Tuesday 21 January 2014

Makan Garam & Killers

Dah lama aku tak jenguk makcik aku yang tinggal di Pinggiran Ukay (berhampiran dengan zoo negara).So tadi aku berkesempatan singgah sebentar di rumah beliau.macam biasa kalau lama aku tak datang mula la dia bebel..biasa lah kan, orang dah berusia memang macam tu..
Aku dengan makcik dan pakcik aku ni memang rapat sejak aku kecik lagi.antara ramai2 adik beradik makcik aku,diorang ni lah yang paling aku sayang.walau aku dah bangka macam sekarang ni pun dia tetap ambik berat tentang diri aku..heheh..

Nak di jadikan cerita,memang selalu kalau berbual dengan makcik aku ni kadang2 aku memang suka bergurau dengan beliau..cuma perkara yang di bualkan harini buatkan aku tekejut yang amat..

Makcik : "kalau cuti tu rajin2 la datang sini..selalu kalau cuti ko pegi mana je?"

Aku : "takda kemana pun..biasa memang duduk rumah je,kalau dah boring sangat pegi Amcorp Mall kat PJ tu saja jalan2.."

Makcik : "kalau pegi Amcorp Mall beli apa je kat situ?"

Aku : "kalau hari sabtu or ahad ada flea market kat situ,selalu beli piring hitam kalau ada yang menarik"

Makcik : "rekod apa yang ko beli?"

Aku : "Iron Maiden.maklang tau apa tu Iron Maiden?"(aku boleh gatal tanya camtu pulak..heheh)

Makcik : (dengan suara yang sedikit tinggi) "apa pulak aku tak tau?aku lagi dulu makan garam dari ko tau tak???..tu pakcik ko tu dulu ada rekod dia..yang gambo antu rambut panjang pegang kapak tu.."

Aku : (terkedu,tekejut,tersengih sambil cakap dalam hati..boleh tahan jugak orang tua ni..nampak nya aku la yang poser..)heheh..

Ini la album Iron Maiden yang makcik aku maksudkan tu...

Killers di riliskan pada 2 febuari 1981

# Nasib baik la makcik aku tak nyanyi lagu Murders In The Rue Morgue..heheh

12 comments:

  1. looo itu aje? ingatkan ada sambungan... rupanya cerpen

    ReplyDelete
  2. dulu kecik2 aku ingat sebutannya IRAN MAIDEN...heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah..sama la bro aku pun sebut macam tu jugak..heheh

      Delete
  3. I like this.
    Pusing cammana nye pusing, Iron Maiden ni ialah household name walau dalam golongan orang melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah deap..tekejut jugak kena sound macam tu,ramai yang kenal eddie rupanya..hehe

      Delete
  4. All hail makcik bro Rafi! Memang rock!

    ReplyDelete
  5. itu dah dekat umah aku tu..siap kapak tu..cayala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo..umah kat pinggiran ukay jugak bro?

      Delete
  6. steady makcik... cuba ko pergi rumah dia.. kot ada tersorok LP lama rock.. boleh pau..hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah..dah takda bro..kalau ada memang dah lama aku kebas

      Delete