Tuesday 30 July 2013

Konflik

Aku takda idea nak buat entri sebenarnya.tapi teringatkan pasal bulan Ramadhan tahun ni pada aku agak menyedihkan la.bilamana umat islam seluruh dunia berpuasa Ramadhan,pada masa yang sama dunia islam bergolak.lihat saja Mesir dengan huru hara nya,Syria dengan kekejamannya terhadap rakyat sendiri demi untuk mengekalkan pemerintahan syiah alawi di bumi Syria.

Secara zahirnya umat islam di Syria takkan bangkit untuk menentang kerajaan dan penindasan rejim Al Asad,tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya,umat islam di Syria yang di tindas telah bangkit dengan berani untuk menentang rejim Al Asad yang syiah.
Di Mesir,konflik masih lagi berlarutan.pembunuhan kanak2,dan orang dewasa bermaharaja lela.tahukah kita bahawa puak2 laknatullah kat luar sana sedang bertepuk tangan dan ketawa besar dengan konflik yang berlaku sekarang ni?


Moga profil beliau menjadi sumber inspirasi kepada pemimpin kat luar sana atau yang nak baru jadi pemimpin.

#sorry kalau entri aku yang ni merapu sikit.

3 comments:

  1. Pada aku Dr Muhammad Mursi adalah pemimpin Islam sebenarnya yang harus dijadikan contoh di dalam dunia Islam khususnya. Even Pak Najib harus contohi beliau. Sayang betul pemerintahan beliau tidak lama, mudah2an Allah permudahkan agar beliau kembali memerintah.

    ReplyDelete
  2. Sama macam turkey, parti islam menang majoriti, secara adil.
    Sekarang huru hara.

    Allah je tahu sapamjujur sapa tak.

    ReplyDelete