Friday 19 July 2013

Isu Semasa

Aku amat tertarik dengan pandangan seorang sahabat karib aku ni,dan pandangan dari cousin aku.ni yang aku tengok kat status FB diorang..

Yang ni dari sahabat karib aku :

Saya bukan nak melebihi pandangan ulamak. Sedangkan produk Yahudi pun saya guna pakai, inikan pula produk orang Islam. Setiap kali membeli barang, yang saya utamakan ialah Halalan Toiyiba. Saya tak pernah fikir Syiah punya ke, Wahabi punya ke, Ahli Sunnah Wal Jamaah keee... Nabi ajar makan kurma utk kesihatan, jadi makan sajalah kurma. Apa masalah?


Yang ni dari cousin aku :

Antara komen2 online yang menarik baru2 ini berikutan isu kontroversi..

1. Sibuk pertahankan kalimah Allah, tapi bila hukum Allah diperlekehkan membisu seribu bahasa. Bila penganut agama lain hina agama Islam, berkobar-kobar kita kecam (saya setuju) tapi bila umat Islam sendiri tak menghormati ajaran agama Islam, apa tindakan kita?

2. kita hormat orang,orang lain hormat kita..as simple as that..tapi x lah sesimple ayam harga naik solution nye jgn mkn ayam..


So,camne geng2 semua?any comment?tapi kedua2 komen/pandangan di atas memang aku setuju lah..pasal mentalilti orang2 Malaysia memang begini kan?

7 comments:

  1. petrol naik harga, jgn pakai petrol?
    beras naik harga, jgn makan nasi?
    rumah naik harga, jgn beli rumah?
    hantaran/maskahwin naik harga, jgn kawin?
    kain putih naik harga, jgn mati?

    ReplyDelete
  2. dah yang kat atasnya pun macamgitu...

    ReplyDelete
  3. I avoid israel dates pasal korma negara lain banyak negara keluarkan and i avoid jaffa oranges pasal aku prefer sunkist. But i have no problem liking gene simmons and buying kiss music.

    ReplyDelete
  4. There are differences betwenn jews and zionism...not all jews suppoer zionism...tapi dlm masa yg sama, berhati2 dgn permainan dan tipu daya yahudi kerana mereka masih beranggapan yg merekalah the supreme race amongst all human.

    ReplyDelete
  5. Apa saja yang mendatangkan kebaikan kita ambil dan amalkan. Apa saja yang mendatangkan keburukan kita buang dan tinggalkan. Islam itu indah dan mudah.

    ReplyDelete