Sunday 30 December 2012

Instrumental Metal

Dalam minggu ni je kebanyakkan masa aku kalau malam layan music instrumental/gitar hero je.sesekali layan muzik tanpa vokal ni pun best jugak.
Ni antara lagu yang menjadi penyedap halwa telinga aku 2-3 hari ni..heheh..

Iced Earth - Translyvania (Iron Maiden cover)
Ok la,mungkin ada sesetengah dari geng2 blog dah jemu ngan lagu ni,tapi versi dari Iced Earth ni aku suka,bunyi gitar dia lagi heavy dari versi asal,dan bass drum dia memang mantop!aku suka bunyi bass drum dalam lagu ni.hentakkan drum Brent Smedley memang best.

Dream Theater - Stream Of  Conciousness
Dari album DT 'Train Of Thought,lagu yang berdurasi 11 minit.punya la panjang,tapi memang layan abis.apa lagi yang nak di katakan kat instrumental ni.kerja gitar John Petrucci?,drum Mike Portnoy,keyboard Jordan Rudess dan bass line John Myung semuanya terbaik.

Blind Guardian - Beyond The Ice
Pada sesapa yang rindukan sound metal 80an,boleh layan instrumental ni,lagu dari band power metal German yang seangkatan dengan Helloween ni pun memang layan.lagu ni dari album kedua mereka yang terbit pada tahun 1989 "Follow The Blind'.album ni bertemakan ala2 cerita Lord Of The Rings gitu.baru je discover band ni.boleh tengok kat sini


Nightwish - Moondance
Lagu band symphonic metal dari Finland ni pun boleh tahan jugak.dan baru2 ni penyanyi utama Nightwish yang menggantikan Tarja Turunen (penyanyi asal Nightwish) yang bernama Annette Olzon pun dah keluar dari Nightwish jugak.kini Nightwish tengah cari penyanyi baru (kalo Ning Baizura aku rasa kena la kot)heheh..trek ni pun best,tak jemu di dengar.lagu ni dari album mereka yang bertajuk 'Oceanborn' terbitan tahun 1998.

Death - Voice Of The Soul

Tajuk memang ganas,tapi dengarkan lagu dia.petikkan gitar akustik/elektrik Chuck Schuldiner memang terbaik!takda bunyi instrument lain dalam ni.hanya gitar Chuck je.antara instrumental terbest of the best pada aku.

Try la layan satu persatu,mana satu pilihan hati?

8 comments:

  1. itu blind guardian cuba cari album "the forgotten tales" baru layan lagu2 diorg versi syahdu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo..ada yang lagi best ke?ok,akan di cari

      Delete
  2. yang slow jiwang nye ok?
    Iced Earth - Solitude
    Rainbow - Weiss Heim
    etc

    ReplyDelete
  3. kdg2 aku layan lagu Metallica instrumental mcm Orion (Master Of Puppets) dgn Anesthesia Pulling Teeth (Kill 'Em All)...mgkn agak overated tapi aku still have faith dgn Metallica.

    ReplyDelete
  4. What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable knowledge concerning unpredicted feelings.


    my web site :: click here

    ReplyDelete