Monday 10 December 2012

Awek Yang Hot

Yang aku maksudkan 'hot' kat sini bukan lah awek2 dari dunia realiti..tapi terkenal dan hot hasil dari ciptaan imginasi pelukis komik,penerbit filem,dan juga dalam siri permainan konsol seperti PS3,Xbox dan juga PC game.ni antaranya yang boleh di katakan hot,dan terkenal di seluruh dunia.

-Agent Natasha Romanoff a.k.a Black Widow.pertama kali muncul dalam dunia komik Marvel pada tahun 1964 (tua dah dia ni..hehe)beliau pada asalnya ialah perisik dari Soviet Union yang kemudiannya bekerja untuk Nick Fury (director agensi perisikan SHIELD).karakter ni pertama kali berada di layar perak dalam filem Iron Man 2 dan kemudiannya dalam filem The Avengers,yang di lakonkan oleh Scarlett Johansson

                                  Black Widow versi filem

-Lara Croft.


Paling terkenal di seluruh dunia.pertama kali di perkenalkan di dalam game Tomb Raider pada tahun 1996.kemudianya menjadi ikon dalam dunia permainan konsol PS1,PS2 dan PS3.sebanyak 10 siri game Lara Croft ni pernah di terbitkan dalam dunia permainan konsol ni sehinggalah di jadikan filem pada tahun 1998.pelakon yang melakonkan watak Lara Croft ni pun lebih kurang hot jugak,sapa lagi kalau bukan Angelina Jolie.
                                                hot jugak eh?..hehe..

-Ada Wong.

Mula terkenal dalam siri game Resident Evil dan buat pertama kalinya muncul dalam game Resident Evil 2 (1998).berpewatakan misteri dalam game ni,beliau sebenarnya bekerja dengan Umbrella Corporation yang kemudiannya meletakkan jawatannya kerana menyedari Umbrella Corporation tu lah yang mencipta virus zombie yang menghuru hara kan dunia.karakter ni telah di perkenalkan di layar perak dalam Resident Evil : Retribution yang telah di tayangkan haritu.
Ada Wong versi filem yang di lakonkan oleh pelakon/penyanyi dari China iaitu Li Bingbing

-Baroness/Anastasia Cisarovna
Mula muncul dalam komik G.I. Joe terbitan Marvel pada tahun 1982,beliau ialah pegawai berpangkat dan orang kanan Cobra Commander dari unit Cobra,musuh askar2 G.I. Joe.beliau amat di sayangi Cobra Comander kerana seksi,bijak dan pandai mengatur strategi peperangan.watak ni juga telah muncul di dalam filem G.I. Joe Rise Of The Cobra (2009)yang di lakonkan oleh Sienna Miller.

Baroness versi Sienna Miller.pun hot jugak!..heheh..

Elektra/Elektra Natchios


Ciptaan Frank Miller (Sin City,300,Ronin)mula muncul dalam komik Daredevil pada tahun 1981.beliau ialah 'ninja asassin'.beliau ada hubungan cinta dengan Daredevil (Mac Murdock,seorang peguam buta yang jadi superhero)dalam komik Daredevil.watak ni kemudianya muncul dalam filem Daredevil (2003) yang di lakonkan oleh Jennifer Garner.watak Daredevil pula di lakonkan oleh Ben Affleck.selepas filem Daredevil ni,Ben Affleck dan Jennifer ni akhirnya jadi pasangan suami isteri (selepas hubungan Ben Affleck dengan Jlo tak menjadi)selepas tu filem spin off Elektra berada di layar perak pada tahun 2005.


Elektra versi Jennifer Garner (2005)

So,yang mana satu yang paling hot ni?heheh..


19 comments:

  1. Replies
    1. haha..baby rina dah tahap legend tu..heheh

      Delete
  2. Aku suka watak Kim Basinger dalam filem Cool World...filem animasi erotik yg 1st aku tgk masa kecik dulu (kantoi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh..kecik2 suda pandai eh bro..hehe

      Delete
    2. Dah besar layan Hentai pulak (one more time kantoi)...insaflah wahai umat hahaha...

      Delete
    3. Aku dah agak dahh..!!heheh

      Delete
    4. Bro, lu dah tengok ke filem animasi 80an dulu tajuknya Heavy Metal? OST dia ada lagu dari band mcm W.A.S.P., Black Sabbath, Journey, Billy Idol etc...dia punya watak heroin dlm filem memang gempak...sexy, aggressive and dangerous...nanti aku buat review pasal movie tu...

      Delete
    5. Cari dvd dia tak penah jumpa bro,versi sedut pun takda..ok kasi review cepat2..heheh

      Delete
    6. Cool World? wow!!! Femme Fatale!!!

      Delete
  3. entry ini siok jgak... hehehehe!

    ReplyDelete
  4. Kecik2 dulu aku suka Lynda Carter(Wonder Woman)

    ReplyDelete
  5. aku minat Scarlett.....cun wooo

    ReplyDelete
  6. Mana Chun Lee? Disebabkan Ada Wong berambut pendek, jadi, dialah feveret saya kikiki!

    ReplyDelete