Saturday 3 November 2012

LULU

Memang masa beli cd ni tahun lepas,bila aku upload kat FB je semua member2 bahan aku!..hehe..cakap aku dah tak rock la,tak metal la,dah jadi peminat tegar Lou Reed la,macam2 lah.aku tak kisah semua tu,dan memang betul album ni album paling 'pelik' dalam industri muzik metal.kalau album St.Anger tu teruk,album ni lagi la..
Lulu Asian Edition
dapat tshirt free lagi..takda maknanye aku nak pakai,tak pasal2 kena bahan ngan member2 aku kang..hehe..simpan bikin pusaka je lah..

 Ada jugakla 2-3 lagu hasil dari Metallica ni yang ok,tetapi,kalau di dengar tanpa vokal Lou Reed la.lagu "The View" pada aku memang ok tanpa vokal Lou Reed.sebenarnya dalam album ni bukan Lou Reed menyanyi pun,cuma membebel,merapu je..
sama macam album Metallica Death Magnetic Malaysia Edition,inlay takda apa,takda lirik lagu pun(yelah bukan menyanyi pun kan..)

Respon Metallica dan Lou Reed tentang kritikan yang di terima tentang album ni.(kat wikipedia):
Lou Reed has stated that Metallica fans have threatened to shoot him due to the collaboration on Lulu. In response to this and the overall negative reaction to the album, Reed commented, "I don't have any fans left. After Metal Machine Music (1975), they all fled. Who cares? I'm essentially in this for the fun of it."Lars Ulrich also noted the negative reaction to Lulu, and stated that he wasn't surprised by the criticism due in part because, "In 1984, when hard-core Metallica fans heard acoustic guitars on "Fade to Black", there was a nuclear meltdown in the heavy-metal community," and also noted that Reed's poetry is "not for everyone." Talking about the negative reactions, James Hetfield expressed understanding of "fearful people", who are "typing from their mom’s basement that they still live in", stating that the band needed "to spread our wings" and try something new, while Reed stated that the album is for "literate people".

album ni ada 2 disc,dengan gambar inlay LuLu yang menjolok mata

Tracklist dalam album ni :
Disc 1.
1.Brandenburg Gate
2.The View
3.Pumping Blood
4.Mistress Dread
5.Iced Honey
6.Cheat On Me

Disc 2.
7.Frustration(bertambah frust kalau dengar)
8.Little Dog
9.Dragon
10.Junior Dad(lagu paling panjang,berdurasi 19:29 tapi Lou Reed membebel je la)

Terus terang,aku dengar album ni sekali je.lepas tu terus simpan dah tak dengar lagi dah..hehe..memang tak best langsung.tapi kerana nak tau macam mana lagu2 dalam album ni,aku beli lah jugak..tunggu la 10 ke 20 tahun lagi kalau bid kat Ebay laku kot?haha..

Ada peminat Metallica upload lagu2 dari album ni tanpa bebelan Lou Reed kat Youtube
                            The View without vocals

Yang ni pulak Lars Ulrich kena bahan..hehe..






8 comments:

  1. Apa yg cuba disampaikan dlm album ni ialah Skrip Teater hasil karya Lou Reed yg x jadi tapi dijadikan sesi deklamasi sajak dalam album ni. Itu sebenarnya pencapaian yg diinginkan dlm album ni,since that x semua metalheads are into poetry dan kesusasteraan,so byk yg komplen dan menyampah dgn album ni.bagi aku ianya cuma eksperimentasi,metallica pun ada state kat FB diorg suatu ketika dulu...jgn risau,metallica still rule!

    ReplyDelete
  2. Betul tu,tapi di sebabkan nama pun dah Metallica,memang dah jadi ikon muzik metal,tu pasal ramai peminat takleh terima..hehe

    ReplyDelete
  3. dulu of course macam rasa kecewa la kalo band2 rock aku suka buat benda cam sial - contoh Metalica.
    Skarang lantak la, aku tak kuasa, dan aku pun dah tua.
    Tapi, aku harap satu hari aku dapat tengok Metalica live.
    Actually kan beb, Soundwave 2013, Metalica ngan Linkin Park, aku rasa best giler, setakat Perth dekat, cam kita gi Indonesia je gitu. Tapi tu ah, tak semangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah..Metallica ni yg paling suka era justice for all m black album je.masa tu suara hetfield pun power lagi

      Delete
  4. tak pernah dengar...dan tak berminat pun untuk dengar.

    ReplyDelete
  5. Susah nak hadam lagu2 dari album ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan susah nak hadam susah nak paham..hehe

      Delete