Sunday 10 April 2016

Dio - Rainbow In The Dark Single Vinyl (1983)

Merupakan single kedua yang di keluarkan selepas single 'Holy Diver'.



















Nak cerita panjang pasal lagu ni aku rasa semua dah biasa dengar dan tahu sejarah latar belakang album 'Holy Diver' RJD ni,antara lagu yang agak popular juga dalam album 'Holy Diver'.dan 'Holy Diver' juga merupakan album paling sukses dalam sejarah heavy metal dunia.

Pernah cerita pasal album 'Holy Diver'  ni 2 tahun yang lalu Kat Sini.rekod single ni pun dapat dengan harga yang berbaloi kat Amcorp Mall.

"The man with the golden voice" - Metal Hammer


9 comments:

  1. japan press ni ada 5 lagu..terbaik

    ReplyDelete
  2. Tk silap aku dlu abg aku dn abg sepupu aku suke conteng kt kasut sekolah dorg ni nama dio ni.. masa tu aku tk faham ape dorg punye stail ni conteng2 kasut haha..
    Rainbow in the dark ni mmg best.. 1st taim dgr mmg syok.. taim solo gitar dgn latar belakang riff tu mmg syok la.. video klip tu mmg terbaik arahannya direkternya.. ronnie punye gaya tu mmg icon..
    Lagu2 era ni mmg ngam bro ko ade lp dia.. mmg sound dari lp lbh best dari cd klu lgu era ni.. rare tuh.. simpan lame2 bleh beli umah banglo hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman aku membesar dulu mmg dgr lagu dio,iron maiden,van halen,ngan semua band glam rock 80an.ini suma pengaruh dari abg2 aku

      Delete
  3. single ni aku takde laa.. tapi lagu2 dia ada jugak kat dalam album holy diver kann..?

    ReplyDelete
  4. Budak2 dulu tak suka lagu metal yang ada keyboards....tapi rainbow in the dark adalah suatu pengecualian...Ini adalah Dio...dia sorang je boleh buat lagu metal pasal pelangi...haha...

    ReplyDelete
  5. Senyum je ye kalau cerita pasal benda2 gini. Banyak kenangan hidup. Semua ngan lagu2 gini sebagai pengiring

    ReplyDelete
  6. nice...tringin jgk nk layan vinyl ni tp blm brsedia lg hahaha

    ReplyDelete