Monday 22 July 2013

Rock Dulu Dulu

Pasal haritu baca entri ijau pasal rock kangkang,kebetulan adik aku datang dari JB dengan membawa external HD yang aku pesan.salah satunya sebab ada banyak lagu2 rock lama2 yang dah lama aku ripkan ke mp3.kebanyakkan hasil rip kaset tu semua atas jasa kawan2 aku kat Segamat.(semuanya kaset pinjam,aku nak beli pun diorang tanak jual).takda la banyak mana pun koleksi mp3 aku ni,tak semua band 'rok'(sebutan dalam urtv dulu)aku ada,cukup la sekadar dapat mengimbau kenangan lalu..heheh..kalau nak cerita pasal era rock kapak ni aku rasa ramai yang dah tau kan..takyah la nak cerita panjang..

pic 1

pic 2
Sori lah kalau kecik sangat gambo nya..heheh..kena klik kat gambar kalau mau tengok detail.apa pun "Rok jalan terusss"..


#Burnmarks ni orang kampung aku

8 comments:

  1. Bak kata bassist Rimba Bara, saudsra Jijoe Alfonso...."kita mesti ada visi" hahaha

    ReplyDelete
  2. zaman tu (80's til early 90's) mmg byk lagu2 rock (or even metal) yg best2, tp sygnya hanya bbrp sahaja yg diketahui ramai selebihnya di"gam" sbb tak radio friendly

    ReplyDelete
  3. sampai skarang antara lagu paling melekat kat otak aku ialah lagu Snooker Burnmark.

    ReplyDelete
  4. Masih mengharap satu hari nanti dapat Ilusi Sebuah Mimpi, Belantara, Srikandi Di Sisi, Kembali, Dilema, Di Pintu Sepi, Fatamorgana, Black Rose 1st album, Gersang 1st album dan banyak lagi la yang dah lupa dalam bentuk cd.

    ReplyDelete
  5. Crossfire, Junction, Burnmark, band rok segamat memang power beb.. Babylon pun ok gak.. senang citer semua band rok kapak joho lah.

    ReplyDelete
  6. pergh... banyaknya....copy satu dua boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mau ka?nanti msg kt fb mp3 yg mana nak

      Delete
  7. assalamualaikum,,,
    nak share citer tentang rock ni ley tak..
    mekacih,,,

    ReplyDelete