Friday 12 July 2013

Megadeth - Super Collider CD

Metallica tolak tepi dulu..



Dah 2 minggu jugak aku beli cd ni yang sebenarnya.cuma nak kena dengar dulu boleh ke tak masyuk album Super Collider ni.sebabnya album mereka yang sebelum ni memang dah lain sikit pasal dah ada Chris Broderick yang jadi tukang solo dalam Megadeth yang terlalu 'maestro' bak kata doc Ben.mungkin tak mau di 'overshadow' oleh Chris,abg Mus pun ada juga menghasilkan solo berbisa dalam album ni..


Untuk album kali ni,bertemakan sains fiksyen.Super Collider ni lebih kurang macam teori 'big bang' tu la..tapi dalam versi Megadeth.boleh tengok kt inlay cd ni.


4 orang 'saintis' yang telah di reject oleh Dr.Vic Rattlehead (sapa lagi kalau bukan Megadeth punya mascot) dari IGWT Laboratories.


Setlist :
1.Kingmaker
2.Super Collider
3.Burn!
4.Built For War
5.Off The Edge
6.Dance In The Rain
7.Beginning Of Sorrow
8.The Blackest Crow
9.Forget To Remember
10.Don't Turn Your Back
11.Cold Sweat

Aku ni tak pandai sangat nak review lagu2 dalam ni,tapi trek pertama Kingmaker tu memang menarik.trek kedua Super Collider lagu dia lebih kurang macam 'Breadline' (dalam album Risk) yang paling best dah tentunya Cold Sweat,lagu cover dari band Thin Lizzy.

lirik semua full.tak macam metallica kedekut nak letak lirik kat inlay
Susunan muzik,kerja gitar abg Mus untuk album ni tak mengecewakan la,walaupun kadang dengar solo Chris tu dah macam aku dengar album Dragonforce pulak.tapi di sebabkan memang abg Mus yang punya kuasa veto dalam Megadeth,sound gitar dan trademark Megadeth memang tak lari lah,untuk peminat abg mus,jangan risau..album ni tak mengecewakan.
Lagu yang jadi feveret aku : Kingmaker,Dance In The Rain,Dont Turn Your Back,Burn!,Begining Of Sorrow dan Cold Sweat.



7 comments:

  1. megadeth terakhir aku beli zaman end game... tgkla nanti klu2 ada kat estock_deutschland aku rembat

    ReplyDelete
  2. Aku macam x masuk sgt muzik Megadeth dari dulu hingga sekarang, kalo Anthrax dgn Slayer ok lagi...ermmm entah la, taste masing2 kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb riffing kot.slayer n anthrax lebih pada power chords yg padu.chug chug chug

      Delete
  3. belum ada cd ni...dan belum mendengarnya secara serius....tapi Cold Sweat memang sedap...

    ReplyDelete
  4. Lama giler aku tak beli cd megadeth..dari cryptic writtings kot?
    Hahaha. Kali kedua megadeth datang was bulan pose tahun lepas kot?
    Dah nak raya lagi, tak gi jugak.

    ReplyDelete