Saturday 22 February 2014

2 Versi Budak Tua

Mula2 aku tengok yang versi remake dulu..aku tak tau pun rupa2nya movie ni remake version..


OldBoy (2013)


Yang ni original version..cult movie dari Korea..

OldBoy (Original 2003)



Sebenarnya kedua2 filem ni di adaptasi dari manga Jepun.filem yang bergenrekan mystery thriller.baik yang versi asal dan remake,kedua2nya memang best.lakonan Josh Brolin (Men In Black 3,Gangster Squad) dan pelakon versi asal Choi Min-Sik (New World,Taegukgi) memang terbaik.
Ceritanya mengisahkan watak utamanya telah di kurung selama 20 tahun di dalam sebuah bilik yang hanya ada katil,tv,kertas dan pen.aku tak mau la nak spoiler lebih,tak best la..heheh..kalau nak tau kena tonton movie ni.
Bayangkan kalau dah kena kurung selama berpuluh tahun,dari sebelum zaman internet,sehingga zaman dah ada smartphone yang canggih2,memang saiko abis la..

Movie ni sangat2 di rekomen untuk korang yang suka filem bergenrekan misteri dan thriller.rating kat IMDb untuk original version je 8.4..mesti layan.


4 comments:

  1. Tak pernah tahu pun pasal cerita ni, tapi cara ko describe sinopsis dia cam best je.

    ReplyDelete
  2. Aku dah tengok versi Korea punya, memang superb sebab storyline dia menarik (ada ala2 pulp fiction sikit la) dan menguji minda jugak la. Lakonan Josh Brolin (skateboarder otai ni dalam filem Thrashin) tu aku belum tgk lagi...best ker remake ni? Takut jadi hancur pulak.

    ReplyDelete
  3. macam biasa...remake selalunya hampeh....yang ni pun hampeh...sila tonton yang Korea punya jika belum menonton...

    setakat ni kalau filem korea yang di"hollywood"kan, mungkin The Lake House jer yang ok...lain mengecewakan....ni aku punya pendapat la...

    ReplyDelete
  4. rasa2 ada jual ke kat speedy..

    ReplyDelete