Monday 23 December 2013

Jalan - Jalan Di Kuala Sepetang

Orang sibuk berjalan masa cuti sekolah ni,aku pun sibuk jugak nak bejalan..dah lama tak keluar dari 'kesemakkan' bandar metropolitan kl ini..so destinasi aku yang saja2 nak berjalan ialah di Kuala Sepetang.
Kuala Sepetang ni terletak di dalam negeri Perak,lebih kurang 60 minit dari bandaraya Ipoh.pertama kali aku sampai sini dan kebetulan sampai pada waktu petang,memang sedang elok lah..

Aku suka lihat pemandangan dan suasana petang kat sini,dengan kawasan perkampungan nelayan nya yang nampak begitu cantik dan mendamaikan..


Sori la gambar tak berapa nak cantik,tangkap guna handphone murah jek..


Kuala Sepetang juga terkenal dengan makanan seafood nya,selain 'Mee Udang Mak Jah'.sori gamba makan mee udang Mak Jah aku lupa ambik,pasal teruja dengan gambar kawasan perkampungan nelayan ni..heheh..


Kuala Sepetang juga di kenali sebagai Port Weld.juga merujuk kepada sinaran matahari merah di ufuk barat.sinar merah suria di titik horizon Selat Melaka boleh membuatkan kita teruja dan menyaksikan betapa indahnya ciptaan yang Maha Esa.
Apa yang di kesalkan aku tak sempat nak borong ikan pekasam.pada korang yang rasa ingin bercuti ke negeri Perak,jangan lupa singgah sini..tempat ni memang menarik kalau datang pada waktu petang.

Untuk lebih info pasal Kuala Sepetang boleh tengok sini http://www.ipoh-city.com/attraction/Kuala_Sepetang/

4 comments: