Wednesday 7 August 2013

Salam Syawal


Hari ini berakhirlah ibadah puasa kita selama sebulan..terasa sedih untuk melepaskan Ramadhan pergi.InsyaAllah,jika di panjangkan umur akan berjumpa lagi di Ramadhan yang akan datang..

Syawal pun dah menjelma..mungkin ada antara korang semua yang dah ready dengan persiapan rayanya,semuanya serba baru,baju,kasut,langsir,sarung kusyen,sofa baru,ada yang beraya di rumah baru,beraya dengan kereta baru,malah beraya dengan bini baru pun ada..heheh..

Tak kisah la..persiapan raya kita macam mana pun,kalau mampu,beli lah yang baru,kalau tak mampu cukup sekadar apa yang ada..pakai yang lama pun ok,asalkan anda nampak cantik dan hensem di pagi raya..

Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan Salam Syawal dan Aidilfitri kepada geng2 blog semua,yang selalu jenguk sini,yang selalu komen,yang jadi silent reader,yang jadi peminat blog ni (kalau ada)..heheh..aku mohon jutaan ampun dan maaf andai ada antara hasil tulisan merapu dalam blog aku ni yang mengguris hati dan perasaan anda semua..aku juga manusia biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan..
Kalau makan tu jangan lah gelojoh sangat ok?ala kadar je..hehe..jangan nanti kerana kekenyangan segala amal kita yang lain tertinggal pulak..

Apa pun,hari ini adalah hari kemenangan kita setelah sebulan kita mengawal hawa nafsu kita,semoga segala amalan kita sepanjang Ramadhan tempoh hari di berkati..

So,macam kain putih bersih tu,kita kembali kepada asal. 0 - 0 lah ya?

Hitung syukurmu di istana rahmat-Nya
Renung sukarmu di penjara dosa-dosa
Moga keberkatan Ramadhan…
Agar Kemuliaan Syawal…
Menjadi mahar seorang hamba…
untuk melamar cinta Tuhannya!

Maaf Zahir Batin..

2 comments: