Friday 28 June 2013

Tak Pegi & Berakhirnya Jerebu

Ramai geng2 bloggers dah buat pengumuman yang takkan pegi ke konsert Metallica kat Singapore nanti antaranya Berteromber,Ijau,Doc Ben Krenmaut,Adi Herman dan bro Faizal Skudal,yang masih di dalam dilema,bro Deaf dan  MBA.esok kaunter tiket jualan konsert tersebut akan di buka jam 10 pagi.tiket ni juga boleh di dapati di outlet Sistic yang ada kat kl ni seperti di Mont Kiara dan Jalan Ipoh.harga tiket? section A : SGD 188, section B : SGD148 lebih kurang RM370/470.di China,tiket konsert Metallica dah sold out dalam masa 10 minit je pada hari jualan tiket berlangsung.memandangkan harga tiket yang mahal + gaji pun tak keluar lagi + tak sempat nak menabung,dengan ini aku ambil keputusan tak pergi ke konsert Metallica kat Singapore tu,ada baiknya aku gunakan untuk persiapan Ramadhan dan Syawal yang bakal menjelma tak lama lagi..alaa..lagi pun setlist lagu2 pun sama je yang boleh tengok dalam youtube,rugi je beli tiket tengok pakcik Lars yang dah tua tu.. (statement sakit hati)heheh..
Metallica ni sepatutnya belajar dan ambil contoh dari Iron Maiden,tengok IM,makin tua makin menjadi,makin bertambah peminat baru.kalau Metallica sekarang ni bebudak Kpop dan Hip Hop pun jadi peminat jugak(bak kata Berteromber )heheh..



Perlawanan akhir Piala FA antara JDT vs Kelantan yang akan berlangsung pada sabtu 29/6/2013 di Stadium Nasional Bukit Jalil pun aku tak dapat pegi,pasal keja petang.dengar cerita tiket pun dah sold out jugak.ada penyokong yang naik angin dengan FAM ni pasal tiket.kesian kat member2 aku dari johor yang tak dapat tiket tu.dengar cerita dari facebook,ada juga penyokong dari kedua negeri yang dah bercamping kat SNBJ nak kan tiket punya pasal.harap takda kejadian yang di ingini berlaku..
.
.
.
.
.
.
2-3 hari yang lepas hujan dah pun turun kat kl,so pagi ni masa aku nak pegi keja,pandangan dah nampak jelas,bangunan2 yang berkabus pun dah boleh nampak,jerebu dah hampir pulih kat sini..alhamdulilah.tekak aku pun dah takda rasa loya dan berhabuk lagi.ada pulak yang buat lawak masa jerebu haritu,ni yang aku copy dari status fb member aku.untuk mengubat hati pada sesapa yang tak dapat pegi tengok pakcik Lars..heheh..


Jenis2 manusia yg wujud time jerebu dan tanda tandanya :

1) Camwhore : Pakai topeng jerebu kemudian up ke instagram,FB,Twitter. geng mulut itik mula berasa terancam.

2) Geng Ustaz Tahyul : Asap jerebu ialah asap dari neraka. Kemudian semua Melayu angguk percaya dan share, Re Tweet sebanyak mungkin.

3) Geng Peramal Kiamat : Tanda2 awal kiamat,asap keluar berkepul2 dari perut bumi. (Bukan Lawak,ok)

4) Wartawan Wannabe : Setiap masa akan update pasal jerebu, jerebu, dan jerebu.

5) Geng Lawak Hambar : Cuba kaitkan jerebu dengan asap rokok.

6) Geng Meroyan : Tengok jerebu, masuk dalam bilik, salin baju tebal2, snap pic. Caption "sedang bercuti di Kutub Utara"

7) Budak2 Kesihatan : Jerebu semakin teruk. Jaga kesihatan wahai sahabat. Banyakkan minum air dan jangan lupa penutup muka

8 ) Geng Romeo : Cuba manipulasi isu jerebu untuk kelihatan romantik. Setebal2 asap jerebu, tebal lagi cinta abang pada ayang.

9) Geng Takde Masa Depan : Mengharapkan darurat dan sekolah ditutup.

10) Geng Jigsaw Puzzle Pemecah Code Rahsia : JDT - Jerebu Dah Teruk

#So incik Ijau dah boleh di terima jadi ahli ke ni?heheh..


18 comments:

  1. HAHAHAH.... sorang lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh..gelak besar ayahanda?untung meniaga?(3 abdul)..heheh

      Delete
  2. Aku suka no. 6 tu, geng meroyan...haha yang ni aku tak tahun pada mulanya wujud org mcm ni di Malaysia haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typo....aku tak tahu pada mulanya wujud org mcm ni di Malaysia haha

      Delete
    2. Yg no.8 tu betul tak boleh blah punye..heheh

      Delete
  3. aku nak tengok betul ke tak yang Lars Ulrich ni suck main drum....

    ReplyDelete
  4. welcome to the "legionnaire du dr. ben" hahaha!

    ko lupa 1 puak lagi
    10) geng yg percaya jerebu wujud disebabkan ultraman lawan rasakse ketam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah..tulah..lupa yg pasal otromen tu

      Delete
  5. Scream for me bkt jalillllll....heheh....

    aku bertolak mlm ni...email aku no phone ko..thrashead@gmail.com

    tapi tak janji la...aku bawak org rumah...awal2 dia dah sound pagi sabtu nanti kita round kl cari baju raya budak2....adoiiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah..takpa no problemo bro.aku dah send no phn,apa2 sms je

      Delete
  6. tiket bola abis... camne nak masuk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dia tak jadi tu yg aku ajak gi AM bro..kalo jadi aku roger kau esok eh

      Delete
  7. Jerebu tengok angin.
    Tu hari south thailand pun dah kena.
    Tapi harap presiden indon take action. Dia sorang je berusaha.

    Menteri dia semua ntahaapapa mulut cam orang takde otak

    ReplyDelete