Thursday 11 October 2012

Saxon - Rock The Nations 12 Inci,G.I.Joe & W.Axl Rose

Ni la hasil shopping kat Amcorp Mall sabtu lepas..
Masa aku tengah pegang lp ni sambil usya lp lain kat flea market tu,aku di sapa oleh 'the vinyl guru' Mr. Joe Rosario."hey brader,(sambil tunjuk lp Saxon yang aku pegang)its heavy man!"..aku pun jawab,'Yeah,i love heavy music"..good brader,make your neighbours angry by playing out loud eh"..kami gelak bersama..haha..beliau ni memang femes gak la kat Amcorp Mall tu.radio Traxx.fm pun pernah interview beliau berkenaan dengan hobi kumpul lp ni..boleh baca cerita pasal dia ni kat sini
 Ok berbalik pada lp ni.Rock The Nations ni adalah 12inch/maxi single sama dengan full album Saxon dengan tajuk yang sama.rilisan pada tahun 1986.Saxon ni juga antara legend dalam NWOBHM otai2 peminat British heavy metal ni mesti kenal Saxon.dengan line up klasik mereka Biff Byford (bass/vokal) Graham Oliver (gitar) Paul Quinn (gitar)Paul Johnson (bass,lepas album Rock The Nations di rakamkan beliau baru join) dan Nigel Glockler(drums).
Cuma ada 3 lagu je dalam maxi singles ni.lagu Rock The Nations,747(Strangers In The Night) dan lagu And The Bands Played On.rekod ni ialah 'limited edition clear vinyl pressing'.lp dia putih jernih.

 Stiker kat lp pun dah pudar tak berapa nampak sangat tulisan kat situ.maklum la,benda pun dah lama.ni pun dah kira 'luck' aku la dapat lp ni..hehe..

Lepas tu aku masuk pulak kedai Book Excess.sesuai dengan tagline dia "read more,pay less" aku pun ambik satu buku ngan satu komik ni..

Komik G.I.Joe The Best/Worst Of Cobra Commander dengan buku W.Axl Rose The Unauthorized Biography hasil tulisan rock journalist femes Mick Wall.(yang axl anti sangat dengan dia kan,siap ada lagu 'Get In The Ring' tu)komik G.I. Joe tu lum baca lagi,masih sealed lagi,buku Axl Rose atau singkatannya di panggil 'WAR' baru baca sikit je.pasal time malam je baru ada free time nak baca,tu pun kadang2 buku tu yang baca aku balik(pasal aku tetido daa..hehe)
nanti lah bila aku cepat abis baca buku ni nanti aku story apa isi dalam dia..



2 comments:

  1. Book Excess ni memang murah la...
    aku ada buku WAR tu...tapi ntah bila la nak baca agaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..panjang sangat citernya dari axl kecik sampai da jadi rockstar,..memula ingat nak ambik gak kiss konpedium tu pikirkan berat lagi satu malas nak pegang masa naik lrt..hehe

      Delete