Wednesday 8 February 2012

So Lonely

Cuti am bagi warga malaysia dah pun berakhir hari ni..esok masing2 mesti malas nak masuk keja balikkan?termasuk la aku..hehe..tahun ni banyak betul cuti bagi rakyat malaysia ni..bermula dengan Tahun Baru Cina baru2 ni,lepas tu dengan cuti Maulidur Rasul dan seterusnya Thaipusam bagi kaum india.tu la untungnya malaysia mempunyai pelbagai kaum..cuti hari perayaan apa pun,sumanya dapat cuti..tak kira la melayu ke,cina or india..lagi pun pelbagai kaum ni la yang mencorak kan budaya dan masyarakat kita hari ni..
So..aku pulak malam ni tinggal sorang..housemate aku ada yang masih bercuti lagi..selalunya kalau aku sorang2,memang aku layan dvd atau tv je.atau pun baca buku atau majalah yang aku belum abes baca..kadang bila aku dah boring sangat,aku layan lagu je..oh ya,aku pun bukan kaki keluar malam..aku memang tak suka keluar sampai lewat malam..kalau keluar pun sekadar pegi minum ngan member2 aku yang ajak..tapi untuk melepak sampai lewat malam memang aku tak suka sangat sebenarnya..dan tak bagus untuk kesihatan pun ya jugak..

Lagi 1,kalau time aku tinggal sorang,aku suka layan lagu ni..Loudness - So Lonely tapi yang versi Mike Vescera nyanyi live punya..bukan la aku tak suka yang original version nyanyian Minoru tu,tapi vocal live Mike lagi menarik perhatian aku..Mike Vescera atau Michael Vescera ni pernah jugak jadi penyanyi untuk Yngwie Malmsteen(gitaris terkenal dunia).
                                                       michael vescera
Beliau ni kira legend jugak la dalam arena heavy metal dunia..selain Loudness dan Malmsteen,beliau juga ada menubuhkan band beliau sendiri iaitu Obsession.bila aku tinggal sorangkan,aku mesti dengar lagu So Lonely tu..hehe..lagu ni mengisahkan kekecewaan seseorang bila di tinggalkan kekasih yang beliau amat sayang sangat..tapi aku dengar bukan la bermakna aku pun tengah kecewa,tapi kalau tinggal sorang2 layan lagu ni memang syahdu sungguh la..hehe..dengan suara Mike yang power dan mendayu2 tu..kalau sesapa yang tengah frust dengar lagu ni mesti tangkap leleh punya..hehe..kepada korang yang tengah kecewa bercinta dan cinta terputus di tengah jalan..bole la layan lagu ni..aku tujukan kat korang..hahah..

So Lonely

So far away
You've been gone all the while
I'm feeling lonely like a
homeless child
This clown pretends
everything's all right
While his
heart is breakin' inside

So lonely, so lonely for you
Oh baby, Oh
baby
I'm so lonely
What can I do
I'm trapped
I'm livin' without
you

You're all that I have
I can't leave you behind
The touch of
your love
Oh it burns me inside
I should break away
But I've nowhere
to run
I'm trapped
I'm livin' without you

Love gone wrong
Love
gone blind
Tears may flow
Till the end of time
Can't let go
To
what I left behind
I've awaited too long

So lonely, so lonely for
you
Oh baby, Oh baby
I'm so lonely
What can I do
I'm trapped
I'm
livin' without you
layannnn....

1 comment: