Sunday 26 February 2012

Mentari Senja

Aku memang minat jugak fotografi ni terutama sekali kalau tengok gambar suasana yang cantik dan mengagumkan aku.aku suka suasana malam yang hening dan jugak cuaca di waktu matahari sedang terbenam di remang senja tu..memang cantik permandangan waktu tu.tak bole nak di gambarkan dengan kata2.so ada sekali tu aku ada la lepak kat satu tempat riadah kat Kepong.kebetulan aku ada bawak kamera compact Panasonic Lumix aku,so apa lagi aku snap la gambar2 suasana matahari terbenam kat situ..suasana dan pemandangan kat situ memang betul2 buat aku suka.dan kebetulan kat area situ rupa nya memang selalu tempat orang bikin drama untuk siaran tv..patut la aku rasa macam penah tengok je tempat ni kat mana..hehe..ni sebahagian gambar yang aku snap,tanpa di edit.memang original punya gambar suasana matahari terbenam..
                                                      cantik tak?
ni lagi satu..
                                            tak boleh nak di gambarkan dengan kata2 beb..cantik sungguh




ni je yang aku rasa paling cantik yang aku snap..aku ni takda la pakar dalam bab fotografi ni..tapi ni yang aku rasa yang paling terbaik dari gambar2 yang aku snap banyak2 dari kamera compact aku tu..macam mana dengan pic ni?apa yang korang rasa bila tengok pic ni?teruja?sayu?..macam aku yang aku cakap suasana ni la yang paling aku suka di waktu remang2 senja mcm ni..indahnya ciptaan ilahi..syukur alhamdulilah..

Firman Allah SWT yang bermaksud: “Dialah yang menjadikan matahari bersinar-sinar (terang-benderang) dan bulan bercahaya, dan Dialah yang menentukan perjalanan tiap-tiap satu itu (berpindah-randah) pada tempat peredarannya masing-masing) supaya kamu dapat mengetahui bilangan tahun dan kiraan masa.

No comments:

Post a Comment