Tuesday 28 February 2017

The Accountant (2016)

Yang baru di tonton..




Selepas filem Batman vs Superman,nampaknya Ben Affleck dah mula nak belakon filem bercorak action dan crime thriller.mungkin dia tau sebab faktor umur kalau nak berlakon filem cinta2 ni bukan zaman dia dah..heheh.filem ini mengisahkan tentang Chris Wolff seorang forensik akauntan yang menerima upah seperti komik rare,jongkong emas dan juga lukisan2 termahal.Dia dan bersama seorang lagi akauntan (lakonan Anna Kendrick) hampir di bunuh kerana mereka membongkar kehilangan wang yang berjumlah berjuta dollar oleh sebuah syarikat yang telah melantik Chris untuk menyemak segala akaun dalam syarikat itu

Overall filem ni best la.lakonan Ben Affleck sebagai akauntan yang ada autism dan pakar dalam senjata memang terbaik.cubaan Anna Kendrick untuk berlakon filem serius seakan tak menjadi,sebabnya dia ni memang terkenal sebagai pelakon lawak.tapi ada juga la di selitkan sedikit elemen lawak oleh beliau.antara filem yang mesti tonton.sebab jalan ceritanya pun best.

*4/5

6 comments:

  1. Oh ye ke ada filem nama sekian dan jalan cerita sekian.
    Thanks for the tip.
    Aku akalu tak tengok pun, nanti aku masuk youtube type "accountant shooting scene". Selalu nak tengok full movie, aku kirim salam je la. Haha.
    Tapi semalam aku tengok cnn website, kecoh ye academy awards. Tu pun, accountant silap, dia kasi envelope salah. Dua hari berturut2 ni pasal accountant aku baca.

    ReplyDelete
  2. menarik.. ya kecoh pasal award tu semalam masuk youtube juga tengok sikit ja, lepas tu ada ulangan kat hbo semalam, dekat2 nak jam 11 aku p tgk. mmg pakcik tu tak nak umum sebab dia baca kertas tu utk emma stone lalaland, tapi diteruskan juga pempuan tua tu baca hahaha.. punya teruja dorang buat ucapan, akhirnya bukan dorang yang menang hahahaha

    ReplyDelete
  3. Antara cerita best untuk 2016...tapi bukan untuk menang Oscar...Ben Affleck kena cari filem yang betul2 sesuai kalau nak merasa menang macam adik dia..

    ReplyDelete
  4. Ben affleck cuba try jd gay...bkn senang nk jd gay..mesti bleh mng award..

    ReplyDelete