Saturday 21 January 2017

It's So Easy (And other Lies) Duff Mckagan

Buku yang ni pun aku baca tak habis2 lagi..heheh..




Buku biografi Duff Mckagan,pemain bass Guns n' Roses ni agak menarik juga.aku baru baca bab Duff nak keluar merantau meninggalkan kampung halaman dia dari Seattle pergi ke Los Angeles.Duff ni asalnya cita-cita dia nak tubuhkan band punk.dia ni memang minat muzik punk sebenarnya.dia pergi merantau ke L.A dengan kereta buruk dia,makan tidur hanya dalam kereta je sebab tak mampu nak sewa bilik atau apartment.dengan bantuan abang dia,yang berkerja restoren di L.A.,Duff dapat la juga buat gig dengan band punk dia.itu pun tak lama.ramai juga la pemuzik punk yang menjadi kenalan Duff ni,dia amat meminati kumpulan punk Black Flag.kebanyakkan lagu2 awal ciptaan Duff semuanya dari pengaruh Black Flag ni.

Selain dari minat beliau terhadap muzik punk,Duff juga terlibat dengan gejala dadah.sehinggalah beliau kena serangan 'panic attack' gara-gara terlalu banyak penggunaan heroin.walaupun begitu Duff tak patah semangat,tetap meneruskan cita-cita dia nak jadi pemuzik.setelah beberapa band yang sekejap dia masuk dan keluar,segala2nya berubah apabila dia bertemu dengan Izzy Stradlin..

Nanti aku sambung lagi.baru baca sampai situ je.heheh..takda masa nak baca buku sekarang ni.

6 comments:

  1. Aku banyak biography yang sangkut tak baca lagi...stop dah beli buku buat masa ni...

    Tapi Duff ni aku suka album solo dia Believe In Me...memang punk abis langsung tak bunyi GnR..


    ReplyDelete
    Replies
    1. GUNS N ROSES itu rock n roll... tapi suara Axl tetap punk.. bagi aku laa..

      Delete
  2. Minat Black Flag rupanya.. Nice info..

    ReplyDelete
  3. Duff McKagan keep fit siot. Maintain sampai sekarang.

    ReplyDelete
  4. Dadah... Drugs...
    Untuk sesetengah orang, dadah yang mereka ketagih bukanlah bahan kimia, tetapi kuasa dan wang. Siapakah penagih yang lebih teruk? Siapakah yang lebih merosakkan dunia? Siapakah hipokrit yang lebih besar? Yang bersembunyi di sebalik wajah yang suci dan alim, sambil ketagihkan perhatian dan duit orang ramai? Atau yang hilang jalan dalam hidup, dan menantikan bahan kimia baru untuk dimasukkan ke dalam uratnya?

    ReplyDelete