Monday 28 November 2016

Mindcrime 2 ( 10 Tahun )

Hampir terlupa pasal album ini..diam tak diam dah 10 tahun usianya




Walaupun di kritik hebat kerana teruknya album ini,pada aku takda la teruk sangat pun.ada antara lagu2 nya best juga.tak semua sekuel dari yang pertama akan lebih baik.biasanya akan terjadi sebaliknya la..antara lagu2 yang tak jemu di dengar sehingga ke hari ini ialah 'If I Could Change At All', 'The Chase' duet bersama Ronnie James Dio,'All The Promises' dan 'Speed Of Light' (bukan lagu Iron Maiden eh)




Memang agak sukar nak jumpa album rock yang buat concept album ( penceritaan dalam lagu) setakat ini yang berjaya dengan jalan cerita yang bagus ialah album 'Operation Mindcrime' album2 King Diamond (Abigail,Conspiracy) je yang agak best.kalau anda tak kisah tentang produksi album ini,boleh la layan,tapi sebelum tu kena dengar yang part 1 dulu baru lah boleh faham jalan cerita kedua2 album ini.

Pernah cerita pasal album ni 2 tahun lalu Di Sini

5 comments:

  1. Tak minat album ni.
    Satu album konsep aku sampai sekarang takde masa nak dengar dan pahamkan ialah Kiss the Elder. Ada beberapa lagu gerek sangat.
    Selain tu konsep album yang gerek2 dalam muzik rock cam 7th son, savatage streets.

    ReplyDelete
  2. aku kenal queensryche selepas kenal kamelot (terbalik)

    ReplyDelete
  3. Ada feel penyanyi Helloween yg lama- Michael Kiske mahupun yg baru Andi Deris gak album nie.. tapi macam xkena sangat dengan music nie.. tapi aku leh dig..

    ReplyDelete