Saturday 21 March 2015

Yasmin Yusoff - Tom Tom Bak

Mulai hari ini pada setiap sabtu (kalau aku rajin..hehe) aku buat satu entri khas setiap hari sabtu untuk flashback lagu2 yang pernah di dengar,yang pernah top,atau yang pernah aku suka semasa aku kecik2 dulu dan sehingga nak masuk alam remaja.seleksi lagu campur2 la ada melayu dan inggeris dari pelbagai genre.



Ok,untuk minggu ini layan lagu yang pernah aku dengar masa aku kecik.masa tu sekolah tadika lagi.lagu nya pun memang lagu kanak kanak.tajuknya 'Tom Tom Bak' nyanyian Datuk Yasmin Yusoff.pada yang tak tau Yasmin Yusoff merupakan pemenang Miss Universe 1978 di Mexico,penyanyi,(pernah merakamkan dua album dalam piring hitam)dj radio dan juga pelakon.(ingat tak drama 'Opah' yang pernah popular dulu?dia pun ada belakon sekali) juga pernah belakon dalam filem 'Susuk' dan Pisau Cukur'.sesiapa yang biasa naik lrt mesti selalu dengar suara 'stesen berikutnya klcc' atau 'next station,klcc' itu lah suara  Yasmin Yusoff ini.

Ini lagu yang selalu di dengar sewaktu aku baru nak masuk sekolah tadika dulu..





7 comments:

  1. thanks info lrt tu bro menarik post ni...
    dia dulu masa keja radio bahasa inggris RTM Radio 4...isap rokok selambe je dlm konti hehehe

    ReplyDelete
  2. ohya.. suara dia ke tu. tak perna pun aku terfikir sapalah punya suara ka lrt tu. baru ku tahu skg ni,

    ReplyDelete
  3. thank you for these infos..
    share lagi ye

    ReplyDelete
  4. dia ni kira kategori milf ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..kalau dulu ya,sekarang tak kot.la ni dah berapa dah umur dia..heheh

      Delete
  5. teringat pulak aku drama "Opah"...terngiang2 lagu tema dia...."seorang tiada punya...yang 3 telah berkeluarga...."

    ReplyDelete