Tuesday 14 February 2017

Belantara 30 Tahun

Antara album rock melayu terbaik yang dah masuk 30 tahun pada tahun ini..




Antara album yang agak unik.lain dari yang lain.kerana stail muziknya agak berbeza dengan kumpulan2 rock lain pada ketika itu.memang agak sukar peminat rock nak terima stail muzik Belantara pada ketika itu kerana genre progresif rock agak sukar di terima pada ketika itu.tapi kalau dah biasa dengar rock inggeris seperti Queensryche memang takda masalah kalau nak layan album ni.








Nak cerita pun aku dah pernah buat entri pasal album ni 2 tahun lalu Kat Sini harap lepas ni ada la keluar versi piring hitamnya pulak.kalau ketiga2 album tu di keluarkan semula piring hitamnya pun ok jugak kena dengan harga kasih sayang la..heheh..
Happy anniversary Belantara!

p/s : jangan ada komen yang panjang berjela macam dulu kat blog Ijau dah la.luka lama berdarah kembali nanti..heheh

7 comments:

  1. dia punya komen boleh buat entri blog berasingan

    ReplyDelete
  2. Masa album ni keluar 1987 (tingkatan 4) rasa kagum sebab kelainan rock yang ditampilkan serta respek bila tau mereka ni pelajar luar negara.Lagu feveret Jebat, Jentera Pemusnah, Dewi , Sutra & Kepangkuan Ibunda. Tapi ada kawan² tak berapa suka. Album Srikandi Di sisi (1988) keluar, kawan² yg tak suka tak beli la, tapi saya tetap dengar jugak..lagu feveret Menari Dalam Hujan, Pelangi & Nafiri, Perintah Berkurung, Hadiah Harijadi. Album infiniti pulak rasanya lebih heavy lagi (tambah sorang lagi pemain gitar bangsa Cina) lagu pilihan Destinasi Infiniti, Daya Tarikan, Mereka , Airmata. Kesimpulannya Belantara lain² dari lain tapi sedap didengar walaupun suara vokal tak sedap mana pun, tapi muzik yang dipersembahkan sangat hebat.

    ReplyDelete
  3. tu hari kawan aku ada ada arrange untuk seisi borak2 dengan Zaid dan Syuk...sayangnya kat KL...tak dapat nak join...sayang betul...

    ReplyDelete
  4. aku belum beli lagi album ni.. klu aku trun kl nanti aku dulukan album ni haha

    ReplyDelete
  5. Aku tengah kolek cd2 melayu album lama ni. Belum sampai tahap Belantara lgik. Hahaha

    ReplyDelete
  6. Gua dah dpt 3 album Belantara... hehehe..

    ReplyDelete