Thursday 5 June 2014

Edge Of Tomorrow,Banjir & Kosmos

Petang semalam,kebetulan habis kerja awal,sempat la jugak tengok wayang..lepas je habis tengok wayang,dapat pulak mesej dari whatsapp member yang beritau beliau sangkut kat MRR2 pasal banjir kilat.dari MRR2 sampai UIA gombak.kesian jugak la kat mereka yang tersangkut masa banjir kilat kat MRR2 tu.paras air naik terlalu cepat, ada separuh dari kereta yang tersangkut tu hampir tenggelam.benda2 macam ni kita tak jangka akan berlaku,cuma lepas ni kalau hujan lebat,berhati2 la bila memandu tu..

Anyway,tadi aku tengok wayang,memandangkan hari ini hari kerja,so pada fikiran aku mesti tak ramai orang.cadangnya nak tengok X-Men,tapi waktu tayangannya lambat,aku dan rakan sekerja mengambil keputusan layan cerita lain..cerita yang di layan adalah filem lakonan pakcik Tom Cruise..


Filem bercorak sci-fi thriller.ok la..boleh tahan,pada mulanya tengok pada trailer filem ni macam boring je.tapi bila dah tengok ok la,selain ada aksi,ia nya juga di selitkan unsur komedi sikit.bukan lah nak review pun,tak mau spoiler..heheh..cuma apa yang aku nak bagitau,movie ni lebih kurang sama macam filem Source Code lakonan Jake Gyllenhaal tu.

Pada sapa2 yang sukakan sci fi movie dan juga pakcik Tom Cruise boleh la layan movie ni.nasib baik la masa layan movie ni tadi aman sentosa je dalam panggung.boleh la nak fokuskan kat movie ni,takda yang main sms,wechat,whatsapp,telefon berbunyi kuat,takda yang nak tendang2 kerusi,goyang2 kaki,beborak waktu movie sedang di tayangkan...bagus lah dah ada kesedaran sivik 5 bintang pada penonton Edge Of Tomorrow tadi..


Lepas habis menonton,aku pun singgah la kedai Speedy.cadangnya memang nak cari cd dan kebetulan dapat juga cd yang aku nak tu..



Demam Ultraman Kosmos dah melanda..nak layan dulu lagu puas2.lagu "Bisa yang tertunda" memang asyik sungguh melodi nya.apa pun sesapa yang belum dengar lagi 'Menakluk Kosmos' ni,pegi lah cepat2 beli..heheh..
Untuk review ringkas pasal album ni boleh jenguk kat blog brader Takilala kat sini :
http://kulimat-kulimat.blogspot.com/2014/05/kosmos-kita.html

4 comments:

  1. Selain Cikgu Takilala, takder sapa ker nak review Menakluk Kosmos ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum dapat hayati betul2..tu yg tak review..tapi mcm takilala ckp memang aku setuju..heheh

      Delete
  2. tak beli lagi takde le rebiu~
    harap2 suatu hari nanti bintulu ada speedy video (atleast)

    ReplyDelete
  3. hari banjir tu petang tu foto2 banjir kilat tu dah masuk dalam tenet, wahhh memang terkejut aku.. tapi tak semua KL ye hujan lebat hari tu, tu jam exam ye budak2 kat dalam U tu

    ReplyDelete