Monday 19 May 2014

Megadeth - So Far,So Good...So What! LP (1988)

Album studio ke 3 dari MegaMus..

depan


belakang


Megadeth 88' : Chuck Behler (drums) David Ellefson (bass) Dave Mustaine (vocal/gitar) Jeff Young (gitar)


lirik


In My Darkest Hour lagu yang di tujukan untuk mendiang Cliff Burton Metallica

credit



piring kehitaman


side 1


side 2


Antara album terawal Megadeth yang best,penuh dengan elemen speed/thrash metal.kerja gitar Jeff Young dalam album ni pun memang best,tapi sayangnya Jeff dan Chuck (drum) tak kekal lama,mereka berdua telah di pecat ketika berakhirnya tour untuk album ni.yelah,Megadeth kan abg Mus punya,so kuasa semua terletak pada beliau.
Antara lagu yang boleh di katakan popular dalam album ni ialah lagu 'In My Darkest Hour' dan lagu cover dari Sex Pistols 'Anarchy In The UK'.Steve Jones dari Sex Pistols juga di jemput untuk solo gitar dalam lagu ini.
Walaupun line up Megadeth untuk album ke 3 ni kurang di ingati,tapi Megadeth tetap Megadeth,takkan berubah stail muziknya selagi abg Mus yang punya.heheh..
Pada sesiapa yang belum pernah dengar album ini dan bagaimana muzik Megadeth berevolusi,boleh dengar album2 terawal Megadeth termasuklah album So Far,So Good..So What! ini..

7 comments:

  1. antara album megadeth yg aku blm ada (dlm bentuk fizikal)...

    ReplyDelete
  2. Kaset ada...cd ada...Lp jer aku takder....

    ni zaman aku dah start kemaruk thrash...siap buat sendiri t-shirt berlogo Megadeth....tapi budak2 kampung aku yang tak rock cakap "kau peminat kumpulan Mega ker?"....heheh...hampeh...



    ReplyDelete
  3. ada satu saja album megadeath kat aku..

    ReplyDelete
  4. nice... ada rezki/extra rm nak gak la kolek LP Megadave pula.

    ReplyDelete
  5. yeah yeah its MegaMus, so what?!! hehe

    ReplyDelete
  6. very nice...
    zaman dulu, kehidupan berlainan tanpa internet, cenel tv pun dua tiga je, rata2 peminat muzik rock hidup bawah katak tempurung, tunggu dua bulan baru majalah rock sampai, perkataan2 cam gini so far so good so what, jadi cam ikutan, jadi macam pelajaran ingggeris gitu...

    ReplyDelete