Saturday 24 May 2014

3 Days To Kill (2014)

Antara filem yang di tonton minggu ini..



Filem crime thriller dan ada unsur komedi sikit lakonan Kevin Costner (Academy Award Winner) selepas The Bodyguard (1993).filem ini  mendapat negatif review dari Rotten Tomatoes.tapi pada aku filem ni so-so je lah..takda la teruk sangat pun.jalan cerita pun tak pening,senang di hadam.
Berbanding dengan filem Jack Ryan :Shadow Recruit (filem tersebut beliau hanya pelakon pembantu di samping Chris Pine)pada aku 3 Days To Kill ni agak logik sikit la jalan ceritanya berbanding Jack Ryan.

Ceritannya mengisahkan tentang ejen CIA Ethan Renner yang menderita barah otak,pada mulanya ingin bersara dan ingin memulihkan hubungan antara isteri dan anak beliau,terpaksa menerima tugasan terakhir dari bekas rakan ejennya,bekas rakan ejen ni ada ubat bagi mengubati penyakit barah tersebut yang menyebabkan Ethan berada dalam dilema,antara anak,isteri,penawar kanser beliau atau tugasan terakhir yang perlu di laksana kan?
Tak boleh nak cerita panjang,kalau nak tau sila tengok sendiri..heheh..

Filem yang di bintangi oleh Kevin Costner,Connie Neilsen,Hailee Steinfeld dan Amber Heard (Berteromber sila cekidot ini awek..pencabar Jennifer Lawrence ni..heheh)kalau anda meminati filem bergenrekan crime thriller yang ala2 James Bond dan ada unsur komedi,filem ini memang harus di tonton walaupun temanya sama "good guy wins bad guys lose.untuk peminat Kevin Costner pun kena wajib tonton..

2/5*


4 comments:

  1. Kalau tak silap aku Amber Heard ni awek terbaru Johnny Depp....aku pernah terbaca, tapi kat mana ek....hahaha sila google....lawa awek ni, ada berlakon dlm filem Paranoia dgn Gary Oldman.

    ReplyDelete
  2. cam best ye jalan cerita... ok aku nak gi wikipedia baca sinopsis haha.

    ReplyDelete
  3. wasted sunset never played zaman Ritchie Blackmore dan John Lord.

    Live cuma Ian Gillan sang as a solo artist, dan DP main lagu ni masa zaman Steve Morse.

    ReplyDelete