Thursday 28 March 2013

Iron Maiden - Maiden England 88 CD

Yang di tunggu dah tiba..


Cuma baru dapat cd ngan lp je.yang versi dvd belum dapat lagi.kena tunggu lagi 2-3 hari la kot.apa pun aku tampal yang versi cd dulu..

setlist Maiden England 88

Seperti yang peminat IM tau,ni adalah rilisan semula daripada video VHS Maiden England yang pernah di rakam live kat Birmingham NEC Arena pada 27 dan 28 November 1988.dah 25 tahun.sebaya ngan anak buah aku.heheh..di rakamkan ketika mereka melakukan 7th Of a 7th Tour.tour ketika album Seventh Son Of a Seventh Son,salah satu konsep album terbaik dari IM.



Ada 2 disc.untuk rilisan yang ni,ada di tambah lagi 3 lagu yang sebelum ni takda dalam rilisan VHS dan rilisan cd pada tahun 94 dulu.lagu yang unreleased dalam cd ni ialah 'Run To The Hills','Running Free' dan 'Sanctuary'.

Inlay dalam pulak..


Sama macam En Vivo! dan Flight 666,inlay dalam ni hanya lirik2 lagu dan gambar band members yang tengah muda remaja..heheh

abang Bruce



gambar tengah2 ni lawa

Setlist lagu yang jarang dengar live memang best la.lagu yang best pada telinga aku, The Prisoner,Still Life (baru dapat dengar versi live yang ni best) Die With Your Boots On,Infinite Dreams (paling best) dan Seventh Son Of a Seventh Son (ni pun best,versi yang ni jelas dengar suara crowd ikut nyanyi sama).yang lain2 lagu yang dah biasa dengar live.

Dave Murray

Nicko Mcbrain tetap dengan fesyen rambut The Archies dia..heheh


Adrian Smith masa muda remaja


Semepena 7th Of a 7th Tour,Steve Harris pakai baju Helloween Keeper Of The Seven Keys tu..


Inlay belakang sekali 7th Tour punya setting pentas.lightning dia semua cantik dan menarik..tu jelah yang ada dalam cd ni.nak cerita panjang pun ramai peminat tegar IM memang dah tau kan.pada yang tak tau pasal Maiden England 88 ni boleh tengok Kat Sini
Lepas ni tunggu yang versi dvd pulak,nanti aku tampal yang versi lagi satu ni..


10 comments:

  1. zmn adrian smith masih guna gitar lado... maybe aku target versi DVD dulu, audio CD lambat pun xpe, LP? bkn kasta aku :)

    ReplyDelete
  2. heheh..versi dvd taktau bila boleh dapat ni.ingatkan boleh la kaut tiga2 sekaligus..

    ReplyDelete
  3. Tahniah krn berjaya memilikinya bro...

    ReplyDelete
  4. errmmm.... kena cari sedut punya versi ni....hehehe

    ReplyDelete
  5. Caya la bro...aku mcm kes en vivo & flight 666 la...dah basi baru dapat beli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer tengok kat speedy.tadi aku masuk kedai speedy kat sini dah ada jual dah cd ni

      Delete
  6. menarik pulak tengok trailer dvd dia tadi, nostalgik semacam..

    ReplyDelete