Tuesday 11 December 2018

Punisher - Dehumanized ( 2018 )




Ok kali ini ada masa nak buat entri setelah sibuk mengejar duniawi.heheh.kali ni nak cerita cd yang baru beli dan dengar.dah lama aku teringin nak beli cd ni.sebab ada antara rakan-rakan blog yang dah tunjuk kat dalam group whatsapp dan memberikan macam reaksi tentang ep ni,maka cd dah ada kat tangan aku boleh la melayan.lagi pun dah lama tak cerita pasal  cd band tempatan kan,kita cerita pasal band Punisher ni.





Band Punisher kalau peminat muzik keras bawah tanah kat Malaysia ni memang tau mereka ni antara band paling otai atau pun merekalah pelopor utama scene gerakan muzik keras bawah tanah pada penghujung 80an dan awal 90an.mereka jugalah yang menaikkan scene underground,menjadikan ada antara peminat scene rock kapak beralih arah kepada muzik yang lebih keras.tetapi sayangnya setelah 30 tahun baru Punisher ni dapat menerbitkan ep mereka yang pertama.tak kisahlah kan bak kata orang jawa, "better late than never".tonggak utama Punisher ini ialah Rosdan (ex Bloodshed) yang mana setelah album siap di rakam,beliau telah keluar dari Punisher dan di gantikan dengan Jeff Disposal.





Reaksi aku setelah mendengar ep ni,memang kuat pengaruh Megadeth nya.walaupun begitu aku suka sound dalam ep ni,memang berbunyi thrash 80an.seperti rakaman lagu-lagu di buat pada tahun 80an.memang sedap dan padu.dan yang paling memeranjatkan aku ialah vokal Rosdan.suara dia sebijik macam Dave Mustaine Megadeth hilang lenggok lagu Srikandi Cintaku..heheh..kau orang boleh bandingkan vokal beliau yang sekarang dengan zaman dia ketika bersama Bloodshed,memang lain betul.







Tak kisahla kalau berbunyi Megadeth pun,yang pasti lagu-lagu yang mereka cipta memang sedap.aku dengar kesemua lagu tanpa skip dan track favourite aku ialah lagu 'Punishment'.harap lepas ni mereka dapat keluarkan full album dan pada aku ini adalah ep thrash/heavy tempatan yang terbaik untuk tahun 2018 ni.



5 comments:

  1. dah separuh jalan baca entri, baru aku perasan ini rupanya blog xyrus, mati2 aku ingatkan blog bert, kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah.. mentang2 la aku dah lama tak buat entri

      Delete
  2. aku teringin nak review ep ni haha

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete